уторак, 1. децембар 2009.

СТРПЉЕЊЕ СЕ ИСПЛАТИЛО

Завршена је прва фаза жирирања. Двадесет колега је направило избор од по 30 анаграма, чиме смо добили списак од 30 са највише гласова. Објављујем списак радова који су кандидати за ласкаву титулу најбољег. Овог момента креће завршница гласања тиме што ће неутрални и објективни жири направити поредак првих десет. Док траје гласање жирија пожељни су кометари свих учесника 1. кола "насловњака". Да још напоменем да су од изабраних анаграма 4 рада добила по 12 гласова, 5 радова по 11 гласова, а остали су углавном уједначено одабрани. Последњи анаграм на списку "топ 30" добио је 4 гласа.

1."Демократе освојиле Врбас"
БОРИС ЈЕ ОВДЕ МЕРКАО ВЛАСТ!
2. "Кокаин пуни наше затворе“
ОН ВЕЗАН А ПУШИ НАРКОТИКЕ!
3. "Цецин дечко преврнуо пола естраде" –
ПРЦАО ТЕ ВРЛО ДОСАДНЕ ПИЧКЕ, НЕ ЦУРЕ
4."Нови удар на пушаче"
А НЕ ПРИЧАШ О ДУВАНУ!
5."Јелена на мастерсу" –
МАЕСТРАЛНА У ЈЕСЕН!
6. „Министарку чувало осам телеохранитеља“
ОКОЛО, СА СТРАНЕ, НЕМАЛИ ТИМ ЉУТИХ ЧУВАРА
7."Камате поново расту"
Е, ВАРАМО НА ПОСТОТКУ!
8. "На сајму књига попусти и до 40 одсто" –
ПУСТИ ЧИТАЊЕ, ЕКСТРА ПОГОДНОСТ ЈЕ САД У МОДИ!
9. "Са три на два"
ДАРИВАН САТ
10. "Марихуану пуше чак и дјеца"
УЧЕНИЦИМА ДАЈУ ПРАХ У ШАКЕ
11. "Калашњиков" иде у пензију“
УКИДАЊЕ ПУШКЕ ЗЛА И ВОЈНИ.
12."Стубови мира са обе стране Босфора"
БОРИС САВЕСНО БИРАО ТАБОР МУСТАФЕ.
13. "Преко интернета врбују наивне Војвођанке"
НАЈВЕРОВАТНИЈЕ ТИ УВЕК ВЕРНО ПОНУЂЕН БРАК
14. "У очекивању пандемије"
ОПА, МУЧЕЊЕ ЈЕ НА ВИДИКУ!
15. "Холандијa је неправедна"
ДА НАЈХЛАДНИЈЕ: "НЕ ЕВРОПА"!
16. "Херцеговци мисле да сам издајица и педер"
ЕРЕ ВЕЛЕ ЈА ГАЗИХ ДОМ И ДА ЦИЦА С ПИЦЕ СМРДИ!
17. "Војводина је добила максимум"
ОБЈАВИ ДА ЛИКУЈЕМ НОВИМ САДОМ!
18. "Тек ћемо стезати каиш"
МЕЗИЋЕШ ТИ ТАТА КОСКЕ!
19. "Криза није прошла"
ЗАР ЈОШ НЕПРИЛИКА?
20. "Нови грип не сме да заустави живот"
ИДЕ МЕГАВИРУС, ВАЖНА ПОЗИТИВНОСТ!
21. "Ранио девојку па се убио"
ЕВО "ЈУНАК" УДАРИО ПО СЕБИ!
22. "Проглашена епидемија"
ГАДНО ЈЕ, А И ПРЕПЛАШИ МЕ!
23. "Војводина корак ка федерацији"
ФИКЦИЈА КОЈА ОВДЕ КВАРИ НАРОДЕ
24. „Поразили смо аутономаше"
ШОУ ОНО МАЛО СИМПАТИЗЕРА!
25. "Данас постер Мирослава Блажевића"
СРЕД ЛИСТА ЋИРО, ПО ВЕЖБАМА СЛАВАН!
26. Вики се "надувала"
"НАВУКЛА" СЕ И ДИВА!
27. "Фантастични Новак одувао Надала"
ФИНАЛИСТОВА ЧУДНОВАТА КАНОНАДА!
28. "Ослабила"
БИЛО САЛА
29. "Преминуо патријарх Павле"
ПРАВИ ПЛЕМЕНИТ ПАРОХ У РАЈ!
30. "Сулејманијева три евро гола"
ТО ГЕНИЈ ВОЛЕЈЕМ РАСУ РИВАЛА!

55 коментара:

Жеца је рекао...

Слика представља део припрема које су следиле суботњем "закувавању"!

ero је рекао...

Ako dobro shvatam, i ovi anagrami su po redu "objavljivanja" a ne po broju glasova, jer je anagram jednog mog dragog kolege, koji je moj favorit, nisko na popisu (dok je moj anagram koji je, za nekoliko kolega, favorit prilično visoko).

ero је рекао...

I letimičan pogled kazuje da smo dobili odličnu zbirku naslovnih anagrama.

Жеца је рекао...

Запажање ти је одлично. Потпуно си у праву.

Nikola је рекао...

Pa vidi se da smo zaista bili na velikoj muci da odaberemo 30 od 800. Gledajuci plasiranih 30, vidim da je glasano za 14 autora - to je potpuno podudarno sa mojih 14 odabranih autora, a za 7 od odabranih sam glasao i ja, sto znaci da sam dosta bio na nivou zajednickog proseka. E, ali je zaista "otpalo" veliki broj prekrasnih anagrama. Za neke, osobito onih malo duzih, sam iznenadjen da nisu uspeli da budu megju konacnih 30, ali setite se da sam pisao da je 30 samo 3,8% od 800!!!! Sve u svemu, smatram da smo polozili ispit ne sa 10, vec sa 10,5!!!

Slavko је рекао...

Ako sam dobro prebrojao u konkurenciji je mojih 5 anagrama pa sam više nego zadovoljan. Nikola, ako si već povezivao anagrame i autore, molim te obavijesti i nas ko su autori (ali nemoj navoditi čiji je čiji anagram). Samo navedi Taj i taj 5 anagrama, taj i taj 3 anagrama... I mene zanima, ali još nisam gledao u arhivu. Dakle, ako ti to već imaš urađeno, uštedi mi vrijeme.

Nikola је рекао...

E, pa ovako:
1. Slavko Bovan 6 anagrama
2. Mirko Rancic 5
3. Nikola Zivanovic 2
Milos Milicevic 2
Ljubica Bilalovic 2
Zdenko Capan 2
Ivan Andonov 2
Zeljko Dimovic 2
Luka Pavicic 2
10. Nikola Petkovski 1
Dijana Bilalovic 1
Adnan Spahic 1
Nenad savic 1
Nikola Pesic 1
Treba da napomenem sledece: anagram ZAR JOS NEPRILIKA racunam kao Rancicev iako se pojavljuje i kao Bovanov (ali ovaj drugi kasnije objavljen na blogu, sto znaci da je po mom misljenju zbog boljeg vremena u prednosti Rancic)

Nikola је рекао...

Eh, uuuupsss! Sad sam video da trazis da ne pominjem imena autora konkretnih anagrama, a ja sam vec pomenuo jedan. Valjda nece uticati nikome.

Nikola је рекао...

Zelim da napomenem i sledece, a i da sugerisem ziriju. Neka se nominiraju po redu svih 30, sto bi znacilo da bi od 11 pa nadalje ovi bili u rezervi ako se pokaze da je neki od prvih 10 nekorektan. Naime, kad sam ja nominirao "mojih" 30, ja sam proveravao korektnost svih tih 30 (i ispade da su 2 nekorektna zbog viska slova). Neznam dali su svi od ovih 30 korektni. Ako se pokaze da je recimo neki od prvih 10 nekorektan, taj ce ispasti a onaj sa brtojem 11 postace 10 itd.
mislim da je ovo u redu. Zar ne?

Slavko је рекао...

Već sutra će objektivni i nepristrasni žiri da bira 10 od ovih 30 anagrama. Sjetite se pravila konkursa. Svi koji ispunjavaju kriterijume dobili su makar jedan bod (čini mi se da je takvih 34), a samo 9 će dobiti više od jednog boda. Tako će drugo, treće i četvrto kolo imati potrebnu dozu neizvjesnosti.

Slavko је рекао...

Otišla molba za žiriranje na nekoliko adresa. Pošto je u našem takmičenju sve transparentno bićete obavještavani na vrijeme kako glasanje teče.

Жеца је рекао...

Чекамо двехиљадитог посетиоца блога, од када бројимо. Срећни посетилац добија бесплатну улазницу за следећу забаву "Натошевићеваца".

Slavko је рекао...

Znači nećeš naplaćivati onu kotizaciju od 1 dinar?

Жеца је рекао...

Никола нема потребе за "резервним" анаграмима пошто ће се гласањем већ направити листа бар првих 15 анаграма.

Жеца је рекао...

Па ти си заборавио и у суботу уплатити котизацију. Молим те пошаљи поштом што хитније!!

ero је рекао...

Tooooooo! To sam i čekao. Pošto je pošta nepouzdana moraću opet do Sombora!!!!! (Gladim bradu)

Nikola је рекао...

A, ne.
sad ces ostati kuci. Zeca je rekao da cu ja tek sada zazaliti sto nisam bio s vama. Sad je na mene red da idem. I dajem 2 dinara!!!!! 2 dinara prvi put, dva dinara drugi put, dva dinara treci put! Prodato, t.j. dato Nikoli!!!

Nikola је рекао...

Ej Zeljko,
sad mi pade nesto na pamet: hocemo li zirirzti i rangirati i anagrame od nasih imena i prezimena? Do 19 decembra do Svetog Ja (Svetog Nikolu) ima vremena i za to!

Nikola је рекао...

Ej, Ero
jesam li tacno izbrojao anagrame i autore, ono sto si trazio od mene?

Nikola је рекао...

Zeco,
mislim da je vreme za novu fotku, ili cekas da dodje ponoc i da opet Ero ide na spavanje, pa da onda obelodanis novu provokativnu situaciju. Ima li koja fotka sa Milutinom?

Nikola је рекао...

Zeco,
vidis da samo ja pisem. Grebem se za dvehiljade i besplatni boravak (da spasem ona 2 dinara).

Nikola је рекао...

Sta jos nije dve hiljade???

Nikola је рекао...

A, sad znam sta radis.
Brojis i cekas da ti upadnes u dve hiljade.

Nikola Živanović је рекао...

Anagram broj 25 treba skinuti sa liste pošto nije čist, manjka jedno slovo A, a njegovo mesto treba da zauzme 31. sa liste. E, pošto ja preuzimam sortiranje anagrama za drugo kolo spremite se za vrlo, vrlo, stroge kriterijume :)

Pošto je komentarisanje poželjno, ja sam se izjasnio o mom favoritu, to je anagram broj 23 (molim nezavisni stručni žiri da ovaj moj komentar ne uzme ni kao olakšavajuću, ni kao otežavajuću okolnost).

Жеца је рекао...

Тако је Ниџо, то се цени. Морамо се сви укључити у овај веома озбиљан подухват. Грешке су могуће, тако да нам ово нико не узима за зло. Сутра се договарамо да поделимо задатке за статистику првог кола. О најплоднијем аутору, листовима итд.

Nikola је рекао...

Znaci treba uraditi ubuduce ono sto sam ja uradio kad sam rangirao "mojih" 30 anagrama - proveriti ispravnost tih 30 anagrama i ovo neka bude obaveza svakog od nas koji ce odabirati anagrame iz drugog kola!!! Eto Zeco, vidis da se odmah ukazala potreba od "rezervnih" anagrama, t.j. anagrama izvan tih prvoplasiranih 30. Imao sam nameru da sutra i ja proverim ispravnost tih 30. Moj imenjak je vec takvo nesto poduzeo i iz ovih iskustava da naucimo za drugo kolo.

ivan је рекао...

Kada izuzmem svoja dva i ostane ih 28, moji favoriti su dva najkraća anagrama pod brojevima 9 i 28. Od dužih najbolji mi je broj 27. Kad se očekuju konačni rezultati?

Nikola је рекао...

Posto su komentari pozeljni, ja ipak necu govoriti o prvoplasiranim 30, da se ne bi iole uticalo na nezavisni ziri, ali cu reci da mi je zao sto u tih 30 nisu usli anagrami pod brojevima: 169, 347, 453, 462, 690, 729, koji su bili moji apsolutni favoriti.
Nikola Petkovski

Nikola је рекао...

Ja pouzdano znam ko ce biti pobednik!!!

Nikola Petkovski

Nikola је рекао...

Hoce li se neko kladiti samnom???

Nikola Petkovski

Nikola је рекао...

Zeco,
ovaj kotlic na postu vec dugo stoji na vatri i zagorece, ajd' menjaj ga i daj neku lepu sliku za ugodno spavanje.
N. Petkovski

Nikola Živanović је рекао...

Glasači su u prvom krugu bili suviše opušteni i tolerantni pa se kod anagrama broj 6 provuklo "čuvalo" i ČUVARA. Vidim da ću morati da treniram strogoću :)

Анониман је рекао...

Nisam baš siguran da su izabrani najbolji (ne zato što se ni jedan moj nije našao na spisku) već zato što su na spisku neki koji su daleko slabiji od, mogu slobodno reći, fantastičnih ostvarenja! Imam utisak da se više vodilo računa da se neki autori ne izostave kako se ne bi uvrijedile anagramske "veličine". Pa srećno vam drugo kolo.
Boris P.

ero је рекао...

Kazali smo da je komentarisanje poželjno pa ću u narednih nekoliko komentara komentarisati ponešto. Prvo. Ovako sam ja glasao
1."Демократе освојиле Врбас"
БОРИС ЈЕ ОВДЕ МЕРКАО ВЛАСТ!
7. "Кокаин пуни наше затворе“
ОН ВЕЗАН А ПУШИ НАРКОТИКЕ!
26."Нови удар на пушаче"
А НЕ ПРИЧАШ О ДУВАНУ!
45."Полицајци или манекени"
ПАЛИЦЕ И КАНОН МИЛИЦИЈЕ!
56. "Са три на два"
ДАНАС ВРАТИ
67."Камате поново расту"
Е, ВАРАМО НА ПОСТОТКУ!
73. "На сајму књига попусти и до 40 одсто" –
ПУСТИ ЧИТАЊЕ, ЕКСТРА ПОГОДНОСТ ЈЕ САД У МОДИ!
75. "Са три на два"
ДАРИВАН САТ
86. "Марихуану пуше чак и дјеца" анаграм
УЧЕНИЦИМА ДАЈУ ПРАХ У ШАКЕ
95. "Калашњиков" иде у пензију
УКИДАЊЕ ПУШКЕ ЗЛА И ВОЈНИ.
104."Стубови мира са обе стране Босфора"
БОРИС САВЕСНО БИРАО ТАБОР МУСТАФЕ.
147. "Кинези граде мост на Дунаву"
ГДЕ ВИСИ ДАР КАНТОНА ЗЕМУНУ?!
195. Мој отац није криминалац
ОН ЈЕ КОНТРА МИЛИЦАЈЦИМА
230. "Чорба спрема урнебес"
РЕЧ СРБА НА ПЕСМУ БОРЕ!
298. "Војводина је добила максимум"
ОБЈАВИ ДА ЛИКУЈЕМ НОВИМ САДОМ!
311. "Тек ћемо стезати каиш"
МЕЗИЋЕШ ТИ ТАТА КОСКЕ!
320. "Сви моји концерти имају душу"
ИМАШ УВО, ДИКЦИЈУ, ТОН СМИРУЈЕ
353. "Неодољиве усне"
НИСУ ДЕО ВОЉЕНЕ!
359. "Нови грип не сме да заустави живот"
ИДЕ МЕГАВИРУС, ВАЖНА ПОЗИТИВНОСТ!
416."Anatomija srpske duše"
STAJEŠ U OPANKE A SMRDI
475. "Проглашена епидемија"
ГАДНО ЈЕ, А И ПРЕПЛАШИ МЕ!
486. "Жена године"
ДИЖЕ НАГОНЕ!
516. "Војводина корак ка федерацији"
ФИКЦИЈА КОЈА ОВДЕ КВАРИ НАРОДЕ
535. "Сударили се ауто, авион и хеликоптер"
ЛЕТИО КАО ВИХОР НА СТУП И УДАРИ ЕЛИСЕ
545. "Све вакцине стижу до краја јануара"
ВИРУС НАЈАВИ ЈАК А НЕ ЖЕСТОК УДАРАЦ
549. „Поразили смо аутономаше"
ШОУ ОНО МАЛО СИМПАТИЗЕРА!
573. "Данас постер Мирослава Блажевића"
СРЕД ЛИСТА ЋИРО, ПО ВЕЖБАМА СЛАВАН!
664. "Фантастични Новак одувао Надала"
ФИНАЛИСТОВА ЧУДНОВАТА КАНОНАДА!
677. "Ослабила"
БИЛО САЛА
788. "Нолетов танго у Паризу"
ПОНОВО У РАНГ ЗА ТИТУЛЕ

ero је рекао...

Drugo:
kao što se može vidjeti 16 anagrama sa moje liste je među 30. To znači da sam prilično dobar progloner, ali IPAK 14 anagrama za koje smatram da su dobri nema na listi (tu ima nekih kao npr. PALICE I KANON MILICIJE, GDE VISI DAR KANTONA ZEMUNU, NISU DEO VOLJENE...) za koje se čudim da nisu u užem izboru, ali šta je tu je.

ero је рекао...

Treće:
Među ovih 30 stvarno ima bisera, a moji favoriti su oni pod brojevima 28 i 23.

ero је рекао...

Što se tiče anagrama broj 25 kome fali jedno A, mislim da ga IPAK ybog toga ne treba eliminisati jer je možda greška u pisanju jer mu ništa ne fali ako se ubaci SRED LISTA ĆIRO, A PO VEŽBAMA SLAVAN. Tu je veći problem ono MIROSLAV i SLAVan, ali kako se vidi da sam i ja uvrstio taj anagram na listu znači da sam mu progledao kroz prste.
To se isto odnosi i na ono ČUVALO, ČUVARA. To je moj anagram za koji se čudim da je na listi (Doduše, čudim se i za još jedan moj anagram, ali...) Jeste dobro sklopljen ali ima manu. Vjerujem da će to sudije izbalansirati jer ima u konkurenciji DOVOLJNO odličnih anagrama.

ero је рекао...

Sa Nikolom Petkovskim hoću da se kladim, jer mislim da je veoma teško da ON VEĆ ZNA koji će anagram biti najbolji. Nijanse će odlučivati.

ero је рекао...

Sa Nikolom Živanovićem se slažem da u drugom kolu treba STROGO da se obacuju anagrami koji formalno ne zadovoljavaju kriterijume, i da se samo evidentiraju na posebnoj listi: "Stigli a nisu za konkurenciju". Doduše, i u prvom kolu je ta mogućnost postojala jer su tu komentari za koje smo kazali da su POŽELJNI (npr. ja sam komentarisao više nego što treba, pa sam možda nekome išao i na živce).

ero је рекао...

Nisam baš siguran da su izabrani najbolji (ne zato što se ni jedan moj nije našao na spisku) već zato što su na spisku neki koji su daleko slabiji od, mogu slobodno reći, fantastičnih ostvarenja! Imam utisak da se više vodilo računa da se neki autori ne izostave kako se ne bi uvrijedile anagramske "veličine". Pa srećno vam drugo kolo.
Boris P.

OVO JE NAPISAO BORIS P. NADAM SE DA U OVOJ ZADNJOJ REČENICI NE PREPOZNAJEM RAZOČARANOST. TREBA DA STOJI, SREĆNO NAM DRUGO KOLO.

ero је рекао...

Nastavak gornjeg kometara.
Kazali smo da suština ovog takmičenja nije puko nadmetanje već prije svega zabava. Biramo dobre naslovne anagrama, a ko je "veličina" ili veličina to je diskutabilno. Ja npr. mislim da smo svi jednaki i sa jednakim šansama. Doduše, neki su malo vještiji od drugih, ali to im ne treba uzimati kao manu.
Najviše sam uživao dok je takmičenje trajalo. Svaki dan se nešto dešavalo komentari, reagovanja, šala, zabava..., a ovo sada (žiriranje) samo je nužno (da ne kažem zlo).
Dakle, srećno NAM drugo kolo!!!

Slavko је рекао...

Zaboravih u odgovoru Borisu P. da kažem da su SVI mogli da od 800 anagrama izaberu 30 po svom ukusu, dakle, i ON. To je učinilo 20 kolega koji su uložili dosta truda pa yaslužuju sve pohvale. To što se ni ja u potpunosti ne slažem sa nekim izborima, to je moj problem. Da je bilo više "sudija" vjerovatno bi se dobio nešto realniji izbor u "tom 30". Ipak, u 30 su ušli svi (ili skoro svi) koji će na kraju yavršiti na top 5. Željko će nam na kraju kayati da li su se podudarile ocjene 20 preliminarnih sudija i izbor stručnog, objektivnog i nepristrasnog žirija. Pošto sam ja imao uvid u prispjele ocjene, stekao sam utisak da su ljudi objektivno pristupali žiriranju, ali da u ovoj gomili teško je očekivati da se ne napravi neki previd. Očekujem da će Željko objaviti i anagrame koji su bili ispod crte (tj. one koji su imali 3 glasa)

Slavko је рекао...

U ovoj gunguli, zaboravio sam čestitati 2000. posjetu na blogu!!!

Анониман је рекао...

Ero, cijenim tvoju dobru volju i nastojanje da ovom druženju daš "ljudsku dimenziju" ali se ne mogu složiti s tobom da smo svi jednaki u vještini koju promovišeš. Ja sam apsolutni amater u odnosu na tebe i mnoge druge od kojih sam dosta toga i naučio. Ali kada se počne sa vrednovanjem onda to druženje dobija takmičarski karakter u kojem se očekuje i fer-plej odnos. Smatram da tog odnosa nije bilo i da su mnogi radovi koji su se našli na spisku (da budem neskroman) kudikamo slabiji od nekih mojih radova. Nisam imao namjeru da se upuštam u polemiku i zato se izvinjavam ako sam ovim narušio inače lijepu atmosferu na blogu i zato vam želim srećno drugo kolo.
Boris P.

ero је рекао...

Ma, neee.
Sve je u redu, samo kažem da ti je pristup pogrešan.
Šta znači amater?
Mnogo puta se pokazalo u praksi da neko ANONIMAN napravi odličan sastav.
Drugo, slažemo se SVI da na listi ima nekoliko anagrama koji su za nijansu slabiji od onih nekoliko koji su odlični. Ali, o ukusima ne vrijedi raspravljati.
NPR. Ja sam se krstio kada sam na listi naišao na MOJ anagram Holandija je nepravedna.
Očigledno da je to mnogo slabiji anagram od onog mog ON VEZAN A PUŠI NARKOTIKE.
Ali, IZABRANO je 30 anagrama i sada se nadamo da će žiri izabrati one koje smo i mi (nas 20) izabrali. Po sjećanju mogu kazati (Željko je prebrojavao) da su VELIKI broj glasova dobili anagrami npr. 2, 9, 10, 17, 18, 23, 28,(NE OVIM REDOM) pa potom 1, 5, 8, 29...

ero је рекао...

Pošto su komentari poželjni, slobodno kažite da neki od ovih 30 anagrama NE VALJA! Ja kažem da ima nekih koji su za nijansu slabiji ali nema anagrama koji su za "zgužvati i baciti".

Nikola је рекао...

Da pokusam i ja da "dam" izvestaj mog glasanja:
27. "Topolino stize u Kragujevac"
VRSNO, AUTO TIP CE, LEZI KA' JUGO
46. "Ministarku cuvalo osam telohranitelja"
OKOLO, SA STRANE, NEMALI TIM LJUTIH CUVARA
59. "Seksi Belma otkrila svoje cari"
JEBACI VOLE SKRAME S KLITORISA
73. "Na sajmu knjiga popusti i do cetrdeset odsto"
PUSTI CITANJE, EKSTRA POGODNOST JE SAD U MODI
95a. "Kalasnjikov ide u penziju"
UKIDANJE PUSKE ZLA I VOJNI
114. "Rodila blizance u sedmom osnovne"
MALA DOSLEDNOM OCU ZBIRNE SINOVE
121. "Umesto stanova na gradilistu rupa"
VISESPRATNI DOM UTONU U TALAS GARA
131. "Doktor je doktor za motore"
O, D-R! ZATO JE TO KOMODOR TRKE
135. "Moj otac nije kriminalac"
KONTROLNICIMA I JA JEMAC
153. "Preko interneta vrbuju naivne Vojvodanke"
NAJVEROVATNIJE TI UVEK VERNO PONUDEN BRAK
169. "Sikaniranje genijalaca"
CAKA LINIJASA - NEGIRANJE
298. "Vojvodina je dobila maksimum"
OBJAVI DA LIKUJEM NOVIM SADOM
347. "Uceniku dala jedinicu pa je tuze pravobraniteljici"
ZENA OCENI PUBERTETLIJU, A CEKA JU DIVLJI PANDUR I CIA
358. "Ronioci tragaju za dvojicom nestalih"
GOTOVO JE, CRN ZADAH I NARICAJ LOMI TISU"
371. "Kapitalne investicije jace od krize"
ESKIVIRATI ZAJEDNICKE POTENCIJALE
423. "Anatomija srpske duse"
EJ, RUSI NAS PAD KOSMETA
453. "Vukovarski VUPIK prodan AGROKORU"
PRVO: KUPOVINA I K'O DRUGO: KURVARSKA
462. "Gradani ne vole ministre iz HDZ-a"
MRZE IH, NEZASITNI DAVOLI, NAGRDE
469. "U zivotu nisam radio samo sto dana"
A DA ON DOISTA SA STAZOM U MIROVINU
470. "Ivan Strinic pozvan u reprezentaciju"
VERZIRAN JUNIOR PIT' CE VINCE ZA NASTUP
516. "Vojvodina korak ka federaciji"
FIKCIJA KOJA OVDE KVARI NARODE
538. "Doslo je vreme za kraj izolacije"
ZAR JE LOS JAK MODEL EVROIZACIJE
623. "Selektor Antic menja taktiku"
CUTANJE TI KAO TRETMANSKI LEK
632. "Proglasena epidemija"
E, APEL: GRIP JE NADMASIO
664. "Fantasticni Novak oduvao Nadala"
FINALISTOVA CUDNOVATA KANONADA
690. "Majka Albanka, otac Srbin, dete diskriminisano"
DA, MINISTARSKA MANA, BRINITE O BALKANSKOJ DECI
699. "Uzasi promiskuiteta"
E PRUZI SATIMA KOITUS
702. "Sat i budilnik zavestao sinivcu"
NEZASIT SLAVKO BASTINI UDOVICU
729. "Majka Albanka, otac Srbin, dete diskriminisano"
KO? BALKANSKA ADMINISTRACIJA BESTIDNO NE MARI
736. "Gresi Obaminog oca"
BOS GONIO MAGARICE

U kombinaciju su mi bili i anagrami pod brojem 61 i 373, ali sam ih diskavlifikovao, prvi zbog viska slova M, a drugi zdog viska slova E.

Dok sam birao i kad sam izabrao 30 nisam znao imena autora. Po secanju sam bio siguran za imena autora 6 anagrama. Nakon toga sam pokusao pogoditi ko su autori ostalih 24, zapisao sam moju prognozu i nakon dugog traganja u arhivi ispao sam veoma los "prognozer". Pogodio sam samo 2!!! Cak se desilo da ne pogodim i da se ne setim da je jedan od njih cak moj!!!

Ispalo je da sam glasao ukupno za 14 autora, a od "mojih" 30, sedam je uslo u "top 30". Nazalost nekoliko jako dobrih anagrama (po mom ukusu) nije uslo. Ali je to sasvim normalno kad 20 ljudi izvrsi 20 selekcija i mora da odabere samo 3,8% od svih 800. Necu navoditi ko su moji favoriti od odabranih 30, to je ipak posao neutralnog zirija. Ukusi su razliciti, a poslovica kaze: "O ukusima se ne raspravlja"

Nikola је рекао...

Ero,
izgubio si opkladu. Tacno znam da ce pobediti anagram KOJI DOBIJE NAJVISE GLASOVA!!!!!!!

ero је рекао...

Priznajem. Izgubio sam opkladu.

Nikola је рекао...

Zelim da nesto prokomentarisem. Za diskusiju su svakako neki delovi u anagramima gde se ponavlja nekoliko slova iz postave i u anagramu. Na pr.: CUVALO i CUVARA, MiroSLAV i SLAVan itd. Smatram da nije greh ako se ponove slova ako je razlicita koncepcija i znacenje tih reci ili njihovih delova. Ne vidim zasto ne bi islo Miroslav i slavan. Ove dve reci nisu u nekoj posebnoj korelaciji, narocito u anagramu. Vec u primeru sa "cuvalo" i "cuvara" je slabije jer su te dve reci u direktnoj korelaciji i znacenja (ovde moram da priznam da ovo nisam primetio prilikom odabiranja 30 anagrama, pa sam i ja glasao za taj anagram). Sta reci za oslaBILa i BILo sala. U jednoj minijaturi od 8 slova se ponavlja cak 3 slova, a anagram je ocenjen kao izvrstan!!! Ali ova dva BIL nisu ni u kakvoj korelaciji. Dali bi onda bilo slabo u angramu br. 538: "Doslo je vreme za kraj izolacije" i anagram: ZAR JE LOS JAK MODEL EVROIZACIJE. Ovde se ponavljaju 5 slova ...acije. Ali, dali su u korelaciji i istog znacenja?
Navescu jos tri primera koji imaju te slabosti: br. 53: "Kako naplatiti besplatne akcije" - S PET LEKCIJA. NIKAKO TEBI NAPLATA (ovde su lose reci NAPLATITI i NAPLATA, jer su u direktnoj korelaciji i znacenja. A dali je nedostatak "akCIJe" i "lekCIJa"?). Onda: 250. "Danas smo slobodni i imamo duplo vise novca" - SAD IMAMO DOMOVINICU, BAS LEP OSNOVNI SALDO. Vrlo dobar anagram jer direktno proizlazi iz postave, ali je nedostatak ponavljanja reci IMAMO u oba slucaja sa istim znacenjem. Pa br. 528: "Epidemija, a jos nema vakcine" - A, NEKA! PIJEM VINCE, A JOS I MEDA. I ovo je odlican anagram, ali avaj, u oba slucaja se ponavlja "a jos" u istoj korelaciji i znacenja. Odavno se secam jednog anagrama Vladimira Kuterovca: "Kontracepcija" - RAT KONCEPCIJA. I sad dali je nedostatak ono: ...CEPCIJA. Oba su pojma sasvim razlicitog znacenja.
Stoga mislim da bi trebalo dublje razmisliti o ovome i dali je "apriori" nedostatak svako ponavljanje reci ili njihovih delova. Iluzorno je pomisliti da se moze sastaviti dobar anagram (a dobar je anagram onaj u kome resenje proizlazi iz same postave i prakticno daje odgovor onome sto je u postavi) ako se ne ponovi po redosledu 2, 3, 4 pa i vise slova.
Kad ja ocenjujem anagram, prvenstveno gledam koja je i kolika veza izmedju postave i resenja. Ako je ovo dobro, lakse se moze "progutati" neka mala "neispravnost", ali nikako uvek i svuda. Ipak treba "vagati" nedostatke. U ovakvim umotvorinama treba imati i fleksibilnosti.

Анониман је рекао...

Evo i mene, ma ne mogu da stignem ni da procitam sta pisete (od bracnih obaveza, smjesko) a kamoli da nesto napisem. Ipak mora se. Ponizno priznajem (smjesko) da sam ja autor anagrama 25, sa manjkom slova A. Od svih 30 slova, najlakse je riješiti problem sa viskom slova A u postavci, ali ja sam ga previdjela. Previd ili ne, anagram nije korektan i ne treba ici pred „prijeki sud“ pardon (smjesko) „nepristrasni ziri“.
I ja sam prilikom odabira 30 anagrama eliminisala one koji su imali rijeci istog korijena u postavci i rjesenju , ili cak ponavljanja rijeci. Dakle nema gledanja kroz prste, narocito zato sto je osim odabranih 30 anagrama ostalo bar jos 20 odlicnih anagrama koje nisam mogla nominovati jer je ziri trazio samo 30.
U sljedecem kolu, neka nam svima bude obaveza, kontrolisati anagrame cim pristignu, a narocito svoje, jer tada jos imamo mogucnost vrsiti ispravke.
Zao mi je sto se Boris tako brzo razočarao, obzirom da kaze da je pocetnik, ali ja ga na neki nacin i razumijem jer sam i sama imala takvih pocetnickih „problema“. Svi smo bili pocetnici i tako smo razmisljali. Medjutim kada sam pred sobom vidjela 800 anagrma koje je trebalo pregledati, ni pod razno ne bih trazila po komentarima ko je autor kojeg anagrama. To bi bilo ravno suicidu. Dovoljno mi je bilo da znam prepoznati svoje i nominovati ih (prvi smjesko, drugi smjesko i treci smjesko).

acibuLJ

Nikola је рекао...

Zeljko,
na proslom postu zavrsne reci su: ..."stari" perverznjak M.T. se izgubio u magli, kad je video "kako se to radi". Sigurno se pitate "Koje to?" PA TO! Nastavice se ...
E, pa ajde neka se nastavi, izgleda veoma uzbudljivo i napeto sta se dalje dogodilo. Trazimo ono: TO! I naravno treba da sledi neka nova "vruca" fotka, jel' da?

Nikola је рекао...

Slazem se sa Ljubicom da treba da kontrolisemo anagrame cim pristignu na blogu (dok traje anagramiranje), narocito svojih, kako bi se korigovale greske. E, ja to nisam pazio i jedan moj veoma dobar (istina vulgaran) anagram je ispao zbog viska jednog slova M. To je bio anagram br. 61. Kad ne bi bilo tog viska "M" (trebalo je IMAO umesto IMAMO), anagram bi bio i jos bolji i iskreno se nadam da bi usao u prvih 30. Ovako deli 800-to mesto sa jos nekoliko takvih.

Nikola је рекао...

Kolegi Borisu porucujem: glavu gore prijatelju, ima dana za megdana, ne predaj se odmah. Ja sam poceo sa enigmatikom sa svojih 8 godina (ucenik drugog razreda osnovne skole) i evo danas sa svojih 63 imam punih 55 godina enigmatskog staza!!! Sta bi bilo da sam se otkazao na pocetku! Propao bi mi celi zivotno-enigmatski vek!!! A toliko toga sam uradio i dokazao se upravo zbog upornosti. Samo napred, pocetnik uci svaki novi dan, celici se i ubrzo postaje veteran.

Nikola је рекао...

Ponovo se obracam Borisu. Prijatelju, evo ti jedan primer da naucis nesto: imas ova dva anagrama:
GADNO JE, A I PREPLASI ME
E, APEL: GRIP JE NADMASIO

Sad se upitaj, kad citas prvi anagram, dali znas o cemu je rec i sto bi bilo resenje. Ne znas jer se resenje ne nazire, niti se resavac upucuje u kom pravcu da trazi resenje. Ali kad citas drugi anagram, odmah su ti jasne dve stvari: APEL - to je proglas, znaci nesto se proglasava. GRIP JE NADMASIO - znaci radi se o gripu koji je uzeo zamaha i nadmasio, dakle to je epidemija. I resenje je: PROGLASENA EPIDEMIJA. Eto vidis u ovom anagramu resenje proizlazi iz same postave i svaka rec potpuno "dise" iz postave. Sad je na tebe da ocenis koji je anagram bolji. Tu nema dvojbem jel' tako? E, ali taj drugi (bolji) anagram je moj, ali nije usao u 30, a onaj prvi (slabiji) koji nije moj je usao. I sta sad da ja radim. Da placem? Da kritikujem ziri? Ne! Na ovakvih ces se "nepravdi" oceliciti ubuduce. Samo ti radi marljivo dalje. I dobrodosao u drugo kolo. Nemoj da te slucajno ne bude!!!