четвртак, 15. новембар 2018.

PEDAGOŠKA ENIGMATIKA

Enigmatika za decu obraća se uglavnom najmlađima, predškolcima i deci koja tek polaze u školu. Među ovim radovima ima i takvih, ali manje. Najviše je onih koji imaju pitanja iz gradiva onih predmeta koji se uče od 5 do 8 razreda osnovne škole. Namera mi je da, pored takvih, napravim i radove koji će pitanjima pokrivati gradivo samo jednog od navedenih razreda i to iz što je moguće više predmeta. Oni će biti urađeni tako da se mogu koristiti kao test znanja. Da sam na dobrom putu potvrda mi je to što se dva rada već koriste u tu svrhu u jednoj beogradskoj osnovnoj školi. 

Enigmatika u ovim radovima data je najviše u vidu osmosmerki, ispunjaljki i varijacija koje nisu teške za rešavanje, što je razumljivo. Ipak se radi o uvođenju dece u zagonetaštvo. Pored toga, grafičko rešenje izgleda rada vrlo je važno. Trudio sam se da svaki rad učinim vizuelno privlačnim i da time rešavanje bude zanimljivije. Deci je dovoljno to što rešavaju zadatke o koji se mnogi, stariji od njih, "sapliću" (setite se kviza ''Da li ste pametniji od đaka petaka?''). 

Za sada toliko. Kada načinim potreban broj radova, oni će biti štampani i tu će sve biti podrobnije objašnjeno. Ukoliko neko ima savet ili primedbu koja bi mi mogla koristiti neka je ostavi u komentarima, biću mu zahvalan. 
Zoran Milunović


Нема коментара: