понедељак, 21. октобар 2013.

NAJAVA IZAZOVA!


Propozicije za drugi ciklus internet igrice IZAZOV su sledeće: 

1. IZAZOV traje 10 kola, tokom kojih će svakog petka u 20:00 h na blogu biti postavljen lik sa zadatkom za to kolo 
2. Radovi se šalju isključivo na mejl enigmoteka@open.telekom.rs do četvrtka naredne nedelje u 20:00 h. 
3. Svaki učesnik može da pošalje najviše 2 (dva) rada u svakom kolu. 
4. Najboljih 5 (pet) ukrštenica dobijaju bodove u svakom kolu (5, 4, 3, 2 i 1 bod) 
5. Ukupni pobednik IZAZOVA postaće učesnik koji sakupi najviše bodova u svih 10 kola 
6. Prilikom slanja radova potrebno je navesti izvore manje poznatih pojmova 

Najuspešnija 3 sastavljača očekuju prigodne nagrade.

7 коментара:

Анониман је рекао...

Pretpostavljam da će ovaj put u obzir ulaziti samo autorski radovi, jer samo bi tako učestvovanje imalo smisla.
Lozničanin

Синдикат Слога је рекао...

Sretene kako da proverim ko je nešto sastavio "ručno" ili uz pomoć "paklene mašine".
Nemoguće je, ako znamo da 80% sastavljača koriste neki od programa.
Ovo je rekreativna utakmica, tako da svi radovi dolaze u obzir.
Ako svi obećaju da će biti iskreni, nema problema, idemo samo s sastavima iz malog mozga.

Miroslav Cvetković је рекао...

Da li je dovoljna časna pionirska reč? Ja, igrom slučaja, nisam bio ni član SSOJ, a kamo li SKJ, pa ne mogu neko čvršće obećanje da dam (ako budem učestvovao). Nisam kasnije bio ni član bilo koje stranke, pa se ne mogu prsiti časnom partijskom.
Problem je što nijedno takmičenje ne može uspeti ako na njemu sastavljaju samo "umni" i "pošteni" - nemaju kvorum. A da trpim da me neko proziva i tvrdi da lažem kad kažem da sam nešto sastavio iz glave, nemam nameru. Niko me nije terao da pričam o tome kako koristim kompjuterske programe za sastavljanje ukrštenica, niko me nije ni "provalio" da bih morao to priznati. Ali, kad kažem da sam nešto sastavio iz glave, a neko mi kaže da lažem... Počinjem da shvatam da su u pravu oni koji štancuju 20 i više godina na kompjuteru i mudro ćute - puste iskrene i nesposobne da se svađaju. Primera radi, poznajem dvojicu visokorangiranih kolega koje boli uvo za ove jalove prepireke: jedan je postao "slavan" jer već 30 godina obrće različite magične kvadrate (ima ih na hiljade), a drugi već 25 godina koristi program sličan Crossword Compileru i radi li radi. Na prvog, ponekad padne sumnja, ali on i njegovi drugari to zataškaju ili otćute, a drugog niko nikada nije ni pomenuo! Naravno, neću ni ja jer svako za seba o tome odlučuje.
I, na kraju pitanje: ako nema smisla učestvovati na takvim takmičenjima, zašto je Lozničanin učestvovao na Miletovom kvalitetnom prvenstvu Srbije? Dve trećine učesnika koriste kompjutere (možda i više). Da nije pobedio, sigurno bi forumi bili prepuni jadikovki - ovako ga nije bilo više od mesec dana!
Da zaključim ovaj, zbrda-zdola napisan komentar: učestvovaću ako je dozvoljeno korišćenje kompjuterskih programa. Da li ću sastavljati iz glave ili ću pustiti program da radi zavisiće od toga koliko imam slobodnog vremena u tom trenutku, a ne od toga da li to smeta nekome. Dakle, ako je dozvoljeno učešće nas "glupih" i "pokvarenih" - eto i mene. U protivnom, pozdravljam sve učesnike i neka najbolji pobedi.

ENIGMOTEKA је рекао...

Naravno da ćeš učestvovati.
Dakle, moja je poslednja, svi mogu da šalju radove.
Ne ulazim u to kako sastavljaju.
I onaj ko misli da "pametuje" i da nam kvari ovo druženje, neka odustane u startu.

Анониман је рекао...

Naravno, dobro je da organizator na startu odluči kakvi se radovi primaju, da neki ne bi bili u zabludi kao u prošlom IZAZOVU, pa ko voli nek izvoli. Po meni, na ovakvom rekreativnom i opuštenom takmičenju glupo je paliti "paklene mašine" zarad dve ukrštenice 5x7, no opet to je stvar svakoga od nas ponaosob.
U našem jeziku postoje dve reči koje su možda u današnje vreme izgubile svoj smisao, a to su OBRAZ i MORAL. Zašto bih ja, primera radi, lagao da su kompjuterski radovi moji autorski ako to nisu. Znači, pre svega, lažem sam sebe, a onda sve ostale, i čemu sve to. Većina od nas koji se ozbiljnije bavimo enigmatikom znamo otprilike šta ko od nas može da uradi i možemo da osetimo kad neki rad "štrči" i da posumnjamo u način izrade dotičnog rada.
Na Miletovom Prvenstvu Srbije u sastavljaju sam učestvovao prvenstveno zbog dobrih, opipljivih (novčanih) nagrada, jer meni slava i hvala nije potrebna. Na ovakvim takmičenjima trebali bi radovi biti autorski, ali što reče Žeca kako da zna da autor nije koristio kompjuter, osim da sam učesnik bude dovoljno jak da odoli "paklenoj mašini".
"Pametnjaković", pardon, Lozničanin

ENIGMOTEKA је рекао...

Sretene ti si upravo pobedom na Miletovom takmičenju dokazao da je čovekov um bolji od paklene mašine, tako da su ova "prepucavanja" zaista besmislena, zato ti ošini po prašini i šalji radove.

Анониман је рекао...

Pitanje: Da li je uslov da ovaj lik treba da bude bez crnih polja, odnosno da li je dozvoleno da ih ima i njihov broj nije limitiran?