понедељак, 28. јануар 2013.

Radovi kolega (9)




22 коментара:

Miroslav Cvetković је рекао...

Čemu ovo sadomazohističko dokazivanje: da moja baza ima 100000 reči više od tvoje, da moj program može sastaviti ono što tvoj ne može... Ljudi, kad ćete početi da pravite enigmatske radove za NORMALNE REŠAVAČE?
Nije ni čudno što nas obični ljudi smatraju uvrnutim čudacima... Čemu ovo vodi? Šta će se desiti ako baza mog druga Miodraga Tošića "uđe u upotrebu"? Znate li koliko hiljada reči ona ima više od VAŠIH baza?
Da skratim: ne objavljujte baš sve što vam izbaci program za sastavljanje ukrštenica i magičnih likova braće Lazarević (Loknera, Crossword Compiler...) - najpre pročitajte reči u tim radovima i promislite o tome DA LI TO NEKO MOŽE DA REŠI. Ovako samo potvrđujete da ste LOŠI enigmatičari (ne razlikujete loše i dobre radove).

Анониман је рекао...

Naravno da su komentari poželjni, ali zar dotični gospodin koji osuđuje ovakve radove i sam ne sastavlja kompjuterske gluposti.

Анониман је рекао...

Istina, ali njegovi su radovi barem rješivi, tj. imaju okus ručnog rada!
posmatrač

Žeca је рекао...

Poslednje upozorenje anonimnim posetiocima bloga tj. "nemudonjama" (oprostite na izrazu) koji nemaju petlju bar da se potpišu.
Ubuduće brišem, anonimne komentare!!!
Slažem se s Miroslavom, delimično, ovakvi radovi možda nisu za publikovanje u časopisima, ali za ove naše sajtove, koje uglavnom posećuju enigmati mogu "proći".

Žeca је рекао...

Stvarno ne znam što je problem "posmatraču" da se potpiše, ako već ima svoje "mišljenje"!!!!!

Miroslav Cvetković је рекао...

Izvinjavam se ako sam bio previše grub, ali odavno smo probili sve rokove da "stanemo na loptu". Ranije su su ovakvim nerešivim radovima isticali pojedini koji su iz glave sastavljali beline i magične kvadrate. Na sreću, većina njih se povukla sa enigmatske scene, objavljuju samo u nekim biltenima i pokojem blogu ili forumu, neki su "spustili letvicu"... Zar nam sad treba da kompjuteristi po onoj: "gde ja stadoh - ti produži" oteraju i ono malo rešavača što je ostalo.
Još se sećamo "čuvenih" umotvorina moga sugrađanina Živote Stankovića (u međuvremenu je prestao da komunicira sa SVIM enigmatičarima - poslednja je bila Anica Milošev) - njegovi slogovni kvadrati 6x6, 7x7... su služili za zajebanciju u krugovima oko "Beokviza", ali mu niko nije otvoreno rekao šta stvarno misli o njegovom "rekorderstvu" (kao ni o njegovom "daru" za violinu - samo onaj kome nije svirao ne zna zašto je reč: dar pod znacima navoda). Mislim da nekim ljudima moramo objasniti da, ako su sastavili neku LUDU belinu ili neki NENORMALNI kvadrat nisu ništa dobro učinili za našu enigmatiku. Još se sećam "radova" jednog našeg oštrog protivnika upotrebe kompjutera u enigmatici (ovih dana se po blogovima ubi da dokaže da samo on pošteno sastavlja ukrštenice i magične likove!), objavljivanih u "Enigmi" do pre nekoliko godina - ljudi moji to je vrhunac SADOMAZOHIZMA. Moj problem je što neću da hvalim takve "radove" za razliku od nekih poznatih i priznatih kolega koji, ili NE ZNAJU ŠTA JE STVARNO PRAVA ENIGMATIKA ili teraju šegu sa tim ljudima veličajući, čak i u ozbiljnim knjigama i časopisima njihovu NEVEROVATNU KOMBINATORIKU, čitaj: stvaranje rekordnih belina koje su same seebi cilj. A vi, kako hoćete!
I, na kraju, ja koristim kompjuter mnogo više za pripremu za štampu nego za sastavljanje, ALI GA, IPAK, KORISTIM I ZA SASTAVLJANJE I TO NIKADA NISAM KRIO! Mnogo je više kolega koji isključivo sastavljaju uz pomoć kompjutera(poslednjih godina), ali ih niko neće naterati da to priznaju. Nema ni potrebe - sećanje me još dobro služi: znam kako su "dobro" sastavljali ranije, a kako "sastavljaju" sada. A nije me ni briga - neka svako radi kao najbolje zna i ume.

Анониман је рекао...

Nije mi jasno po čemu su sad ovi magični likovi SADOMAZO, kad je dotični urednik u OSMOSMERCI Proleće 2012 (koju mi pre neki dan dade komšija) na strani 52 objavio četiri takva rada. Ovi su bar tematski i objavljeni na blogu i neće oterati rešavače, kome se ne sviđa samo će otići dalje. Uzgred, onaj donji sam lagano rešio za 6,7 minuta, a gornji nisam ni pokušavao, pošto ne znam ime i prezime glumca, mada bi i njega rešio uz utrošak više vremena. Lično sam objavio jedan takav magični lik i imam negde zatureno dva ili tri, no mene su u startu odvukli magični likovi 7x9 i tu sam posle stare garde (Petrović, Bizumić, Dopuđa, Tošić,...) verovatno vodeći među mlađom gardom. Jedina razlika između naših radova i radova eM Ce-a je što su naši ručni radovi, a njegovi zna se. Nisam se baš prepoznao, ali ako je u pitanju moja malenkost, ja uopšte nemam potrebu da dokazujem da samo ja radim pošteno, jer se valjda iz radova može videti, pošto neki ljudi mogu da prepoznaju kompjuterski rad. Jesmo manjina, ali nas hvala bogu još ima. Voleo bih da me kolega prosvetli i objasni šta je STVARNO PRAVA ENIGMATIKA, možda sam svih ovih godina bio u zabludi. Belina ne mora biti sama po sebi cilj, ali je lepo uklopiti u belinu 2,3 tematska pojma, naravno da bude prožeta i po mogućstvu rešiva. Ima redova i bez beline koji nisu rešivi, što bi rekao Ajnštajn: "Sve je to relativno".
Lozničanin

Анониман је рекао...

OKAN JALABIK
SANTA MARIJA
DIJAPOZITIV
SRAMOTITI SE
DOLAZI NINDŽA
UDARITI KAIŠ
IZBITI NA NOS

Ovo ne bi trebalo da je enigmatima (ili bar onima koji sebe tako nazivaju) nerešivo.
A ima i lepih sintagmi tj. izraza.
Mislim da gospodin nije u pravu.

pasionirani ljubitelj zagonetaka

Miroslav Cvetković је рекао...

NERASKIDIVO, SLAVKO SIMIĆ, MASKIRATI SE, DEKORATERKA, SPISATELJICA, RODITELJSTVO, PRIMIRITI SE.

ĆILIMARSTVO, ELIMINATORI, DOMINIKANAC, PLANINARITI, KARAKAŠEVIĆ, ZASTAREVANJE, ANTON IVANOV.

ATENTATORKA, DUNDO MAROJE, ISTOVARIVAČ, GRAMATIČARI, ROTARIJANAC, UKORIČAVATI, SIROVA NAFTA.

AZURNA OBALA, STRMOGLAVICE, VINOGRADARI, EVA GRIMALDI, PROLAMATI SE, ZABADATI NOS, PRAVA LINIJA.

To su rešenja magičnih likova 7x11 koje pominje "mladi" Lozničanin. Šta tu ima slično sa ova dva objavljena - ne znam!

"Dolazi nindža" je film koga nema ni na Wikipediji, Santa Marija je šezdeseti po veličini grad u Brazilu, udariti kaiš se može naći u Rečniku SANU (primeri iz 1884. i 1906. godine)... u onom drugom: ATMIDIJATAR, DVABRATAKRV, MOHAMED DRIS, VRAČATI U BOB...

Malo više objektivnosti, Sretene ne bi ti bilo na odmet.
Uzgred, dva od četiri moja magična lika su sastavljeni (iz glave) za srednje strane "Eureke" koje je davno uređivao Boško Petrović (nisu objavljeni jer se Boško posvađao sa Nevenom Knežević oko visine honorara, pa je rubrika ukinuta).
A pomenute ukrštenice iz "Enigme" sam video rešene - rešio ih je jedan naš poznati kolega (mnogo poznatiji i od tebe i od mene) i poslao fotokopije njih desetak uz komentar: OVO JE ODVRATNO IŽIVLJAVANJE, NIJE NI ČUDO ŠTO ENIGMA IMA TAKO SLABU PRODAJU!!!

Miroslav Cvetković је рекао...

Ako neko želi da sazna šta su dobre ukrštene reči neka kupi "Politikina" izdanja RAZBIBRIGU ili ENIGMATIKU i reši bilo koju ukrštenicu RADISAVA NIKOLIĆA, REŠADA BESNIČANINA ili (sad će se dići graja!) SAŠE ČOLAKOVIĆA. Ko tako uradi, a ni nakon toga ne shvati šta je STVARNO DOBRA UKRŠTENICA trebalo bi da se mane ćorava posla i prestane da priča okolo kako se BAVI ENIGMATIKOM!

Анониман је рекао...

Au sad ga pretera.
Gde Enigmatiku i Razbibigu ubrajaš u "dobre" enigmatske listove?!?
Rešadu svaka čast, dobar je sastavljač, ali ova dvojica, gde ih iščupa samo.
Mešaš babe i žabe!!
Znaš li ti uopšte šta je dobra ukrštenica????
Svi se vi pojedinačno prsite da ste veliki enigmatičari.
Sujeta vas je dovela do toga da ste međusobno zavađeni.
A ustvari to govori kakvi ste ljudi.

Анониман је рекао...

Baš me čudi što nisi rekao da kupi tvoju "osmosmerku", pa to je najbolji list u Srbiji!!!

Miroslav Cvetković је рекао...

Da ponovim:
Ako neko želi da sazna šta su dobre ukrštene reči neka kupi "Politikina" izdanja RAZBIBRIGU ili ENIGMATIKU i reši bilo koju ukrštenicu RADISAVA NIKOLIĆA, REŠADA BESNIČANINA ili (sad će se dići graja!) SAŠE ČOLAKOVIĆA. Ko tako uradi, a ni nakon toga ne shvati šta je STVARNO DOBRA UKRŠTENICA trebalo bi da se mane ćorava posla i prestane da priča okolo kako se BAVI ENIGMATIKOM!

Poruka anonimnom (anonimnim): pročitajte dobro šta piše pa me, u slučaju da grešim, ubedite u to. Možete se za promenu i potpisati.
Malo objašnjenje: pomenute listove nisam reklamirao već sam naveo da u njima možete rešiti radove pomenute trojice, trenutno NAJBOLJIH SRPSKIH UKRŠTENIČARA. Svoje "Osmosmerke" nisam pomenuo, ali je činjenica da su to, ubedljivo grafički najbolje urađeni enigmatski listovi koji izlaze u Srbiji, a verovatno imaju i kvalitetan sadržaj ako su se održali toliko godina (osamnaest, odnosno četrnaest).

Miroslav Cvetković је рекао...

@Anoniman:
Znaš li ti uopšte šta je dobra ukrštenica????
Svi se vi pojedinačno prsite da ste veliki enigmatičari.
Sujeta vas je dovela do toga da ste međusobno zavađeni.
A ustvari to govori kakvi ste ljudi.

1. Da, naravno da znam šta je dobra ukrštenica - ako u budućnosti nađem malo vremena organizovaću predavanje na tu temu, za one koji to ne znaju biće besplatno.
2. Definicija sujete: žudnja za slavom i počastima isticanjem sebe, slavoljubivost, uverenost u značaj svoga dela i svoju veličinu, preterana gordost, taština (rus.) - Pomenuh li ja sebe u ovim komentarima?
3. Kakav sam čovek? Prosečan, ali znam da se zovem Miroslav Cvetković i ne stidim se svog imena i prezimena.
4. Sa kim sam ja to u zavadi? Jesam li ovde, osim svog mišljenja nekog vređao, ponižavao... na račun drugoga sebe veličao?

Na kraju dobronameran savet: ne treba "utrčavati" u diskusiju iznerviran, ljut (sa ili bez razloga), vređajući ljude bolje od sebe, za koje smatrate da, ako ih vi ne poštujete ili čak i ne poznajete moraju biti loši, nevažni. Više tolerancije i poštovanja prema sagovornicima.

Синдикат Слога је рекао...

Miroslave mislim da je suludo da se "raspravljaš" sa anonimnim miševima.
Kada se dotični potpiše, e onda ošini po prašini:)

Анониман је рекао...

Miroslave, čemu sad ovo objašnjavanje datih magičnih likova s tvrdnjom da su tvoji bolji i rešiviji od Rudićevih. Možda su u pitanju nijanse, ali za mene je to isto, jer je autor navedenih radova (osim tvoja dva, ne znam koja, ručno sastavljena) Njegovo veličanstvo _ kompjuter. Dakle, ako ćemo da budemo objektivni, ti bi morao da odvojiš tvoje autorske magične likove od kompjuterskih.
Što se tiče iživljavanja u ENIGMI, voleo bih da vidim koje su to reči (naravno, ako se to odnosi na moje radove) koje su toliko odvratne... da su uticale na slabu prodaju dotičnog lista. To je stvarno smešno. Uzgred, u ENIGMI sam prošle (2012) godine objavio 31 (trideset jedan) enigmatski rad, što je samo kap u moru, u odnosu na oko 1200 radova koji se objave godišnje.
Dalje, čemu to prozivanje koji je najbolji enigmatski list, najbolji enigmata... to je subjektivno mišljenje svakog od nas, i ako tako nastavimo otići ćemo predaleko.
Što se mene tiče nisam ni sa kim u zavadi, i ovo je samo sukob mišljenja, jer nismo svi isti i ne možemo isto razmišljati
Mladi Lozničanin

Dragan је рекао...

Ovde su stvarno u pitanju nijanse u "kvalitetu".
Ne vidim što vama smetaju kompjuterski kvadrati, kada sam ja naišao na mnogo primera gde su kombinacije mnogo bolje od onih "ručnih".

ljubitelj prave enigmatike је рекао...

Sretene dobar si dečko, ali bre Cvetković je donekle u pravu.
Možda greši što se tiče Enigme, ali list u kome si sastavljao Zagonetka i koji si radio Izazov su "propali" najviše zahvaljujući NEREŠIVIM RADOVIMA poput tvojih i Goloigrinih!!!

Анониман је рекао...

Najbolji listovi su MINI OSMOSMERKA i MOZGALICA

Анониман је рекао...

Meni ne smetaju kompjuterski magični kvadrati uopšte, meni samo smeta potpis ispod njih. Ako to objektivno nije moj rad, kako ja mogu da stavim svoje ime i prezime ispod njega?
Ljubitelju prave enigmatike postavljam kontrapitanje: Kako nije propao Vjesnikov KVIZ, koji je ubedljivo bio najteži za rešavanje?
Na prodaju i opstanak enigmatskog časopisa utiče dosta faktora, a ne samo težina radova.
Lozničanin

Miroslav Cvetković је рекао...

E ovo je mešanje baba i žaba što reče jedan od prisutnih anonimusa!
"Vjesnikov Kviz" je bio malo teži za rešavanje, ali ne i nerešiv - u ukrštenicama objavljivanim u njemu nije bilo neproverenih imena i prezimena ličnosti iz novina za koje niko nije čuo, izmišljenih sintagmi da bi se neka belina po svaku cenu dovršila, provincijalizama, arhaizama, nepravilnih turcizama, nepoznatih i pogrešno napisanih geografskih pojmova, etnika stvorenih samo za tu priliku...

Анониман је рекао...

Ako se donja polovina gornjeg razmišljanja kolege eM Ce-a odnosi na moj enigmatski časopis IZAZOV, ne bih se mogao složiti sa dotičnim. Prihvatam samo konstruktivnu kritiku sa "korpus delikates", što bi rekao Šojić, a ne paušalno iznošenje. Priznajem, IZAZOV jeste bio teži za rešavanje, ali ne i nerešiv. Pažljiviji rešavači sigurno su primetili u skandinavkama jedno opisno polje kontra okrenuto, u kome su date teže odgonetke, po mišljenju urednika, takođe u klasičnim ukrštenicama za teže pojmove davana je pomoć i vidu anagrama od te reči kao i obrtaljke i sl. Ako i tad niste rešili, onda verovatno niste dobar rešavač i morali ste pogledati u rešenje i bar tad nešto novo naučiti. IZAZOV je bio za ljubitelje prave (izvorne, autorske) enigmatike, i časopis koji se čuva, jer je u tih deset brojeva (koliko je izašlo) bez neke lažne skromnosti skupljeno obilje radova istinskih majstora crno-belih polja. Dobro, bilo je tu i nekih rekorda, ali neću sad o tome, možda drugi put.
Lozničanin