понедељак, 8. октобар 2012.

Jovanov enigmatikum (14)



9 коментара:

Belirac је рекао...

Ove trojke dao mi je Sreten Perić na Susretima enigmata u Kikindi. U to vrijeme ja sam već bio poslao svoje sastave dimenzija 12 x 14 i 13 x 15 bjelovarskoj "Osmosmjerci", što sam mu i rekao, tako da je njegov sastav zakasnio.

Ipak, zanimljivo ga je usporediti s mojim sastavom, imaju mnogo sličnosti.

Анониман је рекао...

Ovde nije trebalo da bude ispisano rešenje. Uskratili ste mi zadovoljstvo da rešim i ovu ispunjaljku

Nikola Petkovski

Belirac је рекао...

Biće toga još...

Анониман је рекао...

Zar nije ispravno "kokosje slepilo"??

Анониман је рекао...

8. bolje bi bilo: PITI ZA POKOJ DUSE

Анониман је рекао...

10. moglo je i:
GRADJANIN POKORNI
ZLATKO BALOKOVIC

Анониман је рекао...

Ispravno je i kokošje i kokošije, s tim što sam dao prednost ovom drugom obliku zbog potrebnog broja slova. Inače potvrda za ovu reč je u Sistematskom rečniku SH jezika.
Ovakvih ispunjaljki je moguće sastaviti više, i sam sam imao još neke druge varijante.
Jedina zamerka Jovanu što je dao rešenu, bez obrade, čime smo uskratili zadovoljstvo rešavanja.
Autor

Belirac је рекао...

Žao mi je što sam dao rješenje Sretenovih "trojki". Da sam znao da će biti tolikog interesa, nacrtao bih prazan lik. Mislio sam da će zbog sličnosti biti zanimljivije uspoređivanje dva sastava...

Quizmaster је рекао...

Ispunjaljke bi, po pravilima enigmatike, trebalo da imaju i neko konačno rešenje. Ovako se svodi samo na prost jezički ogled, a majstorstvo sastavljača bi bilo da uklopi i uspravnu reč koja sadrži učaureni pojam (jer onda vodoravne reči ne samo da moraju sadržati taj pojam, nego i slovo iz konačnog rešenja, što otežava sastavljanje).