недеља, 24. јануар 2010.

ДА СЕ МАЛО ПОДСЕТИМО

Наша тренутна забава је као такмичење осмишљена још давне 1989. године. Неколицина људи на челу са покојним, првим председником "Натошевића", Радиславом Маринковићем Радемаром је дошла на идеју да направи наградни конкурс у састављању "Насловних анаграма". Тада је замишљено да се он одвија тако што ће годишње бити два циклуса "летњи" и "зимски".
Први циклус у "Насловњацима" трајао је од марта до краја августа 1989. године. Тада је пристигао 351 анаграм од 33 аутора.
Победник првог циклуса постао је Фериз Куртаљевић из Кључа који је од наслова из "Ослобођења" - "Крај животу на кредит" саставио анаграм И КО ЈЕ ТУ ЖРТВА? - РАДНИК!
Друга награда припала је Павлу Богдановићу из Загреба који је од наслова из "Вјесника" - "Пилот није могао управљати" саставио анаграм ПАО АВИОН!...ЉУТИ МЕ ТАЈ ПРИЛОГ!
Трећу награду су делили Милош Милићевић из Добоја који је од наслова из "Недељног Вјесника" - "Полемике Тазиних синова" саставио анаграм ИНАТИ ПОТЕМКИНОВИХ СЕЛА
и Милан Милин из Србобрана за наслов "Salman Rushdie: Sotonski stihovi" (naslov knjige)и анаграм ОХ, АЛАХ СВЕ ОДИСТИНСКИ НОСИ У СМРТ!.
Да још напоменем једну занимљивост пету награду су тада делили Милош Милићевић (поново) и Аднан Спахић.
Тада у том првом циклусу додељено је још неколико специјалних награда у три категорије, које би и ми могли поново обновити у некој од наредних година.
За "најдуховитији" анаграм проглашен је рад Мирослава Живковића из Светозарева.
У категорији најуспелијих анаграма "црног хумора" победио је рад Михајла Џуџара из Руског Крстура.
Најуспелију "колекцију" од 5 пристиглих радова по избору жирија имао је Милош Милићевић.
Да напоменем још чланове жирија који су тада оцењивали радове: Перо Галогажа, Хајрудин Хоџић, Данило Маринковић, Борис Назански и Милован Петковић.

40 коментара:

Анониман је рекао...

МАЛИ ДОДАТАК УВОДНОМ ДИЈЕЛУ

Пети (и посљедњи)циклус "Насловњака" био је најуспјешнији за потписника ових редова а ево и зашто:
1. Гран-при за најбољи анаграм
"Куда иде Југославија?"
У СИВО, ГЛАД, ЈАУК И ЈАДЕ
2. Прва и друга награда за колекцију пет анаграма,
3. Прва награда за најдуховитији анаграм,
4.Друга награда за анаграм из категорије "црни хумор".
М. Милићевић

ero је рекао...

Obavještenje:
Anagrami su složeni i sređeni. Poštovao sam odluku SVIH koji su mi posli obavještenje da povlače anagrame, a to je JEDAN anagramista i JEDAN anagram.
E, od sad nema više odustajanja jer svi koji ste se premišljali, imali ste dovoljno vremena.
Dakle, u konkurenciji je bilo 1281 anagram i 40 anagramista sa ispravnim anagramima.
Tačan broj anagrama koji idu na žiriranje objaviću za 60 minuta.

Жеца је рекао...

Знам Милоше, ја сам кренуо од почетка, а наставак следи.
Доће на ред и 5. циклус који си ти већ поменуо као најуспешнији за тебе.

Жеца је рекао...

Иначе мени лично, а верујем и још многима је овај твој поменути анаграм до сада најбољи "Насловњак" на овим просторима.

Анониман је рекао...

А ја пожурио да се што прије рекламирам, ето шта ти је сујета!
М. Милићевић

Жеца је рекао...

Ајде мало да се забављамо вечерас за промену.
Ваља Еру осоколит`

ГЛАСА НАМ И НОВИНАР!
"Насловни анаграми"

Милоше мој надам се да ти нико неће замерит` за ову "рекламу".

Анониман је рекао...

"Da se malo podsetimo"

OPAMETISMO SE!
DADO L.

Анониман је рекао...

IMAGINARNO SLAVAN

oko sokolovo

Анониман је рекао...

VAGINALNO MASIRAN

oko sokolovo

Жеца је рекао...

ГЛАСАН НОВИНАРИМА
НАРАВНО СИГНАЛИМА

Жеца је рекао...

ОРИГИНАЛАН ВАМ САН

Жеца је рекао...

ЛАНСИРАН НИВО МАГА

Жеца је рекао...

СПАСЕМО ДОМЕТ ИДОЛА
"Да се мало подсетимо"

Жеца је рекао...

ОДГАЈИЛА СВАКУ ИДЕЈУ
"Куда иде Југославија"

ero је рекао...

Na spisku za žiriranje je 287 anagrama koje ću poslati na adrese učesnika za koji trenutak.

ero је рекао...

Pogledajte e-mail, pa ako nije stigla poruka sa anagramima, javite.

ero је рекао...

Vidim da su majstori bili majstori i prije 20 godina!

Анониман је рекао...

To znači da nisu napredovali do velemajstora?
oko sokolovo

Жеца је рекао...

СЛАВЕ, ЈЕР ТО МИ?
ТЈ. СЛАВЕ МЕРИО!
"Велемајстори"

Жеца је рекао...

ЕРО МИ ЈЕ ВЛАСТ!
"Велемајстори"

Софија Нецин је рекао...

Драги пријатељи,

За викенд нисам била при компјутеру, а синоћ кад сам дошла кући, имам шта и да видим. Опет иста песма, сукоби, нетрпељивост... и то у оно мало оазе дружења и радости у животу које ми пружа енигматика.

Не желим да се мешам у туђе личне конфликте и чивијам старе размирице, које су закуване док ја још нисам ни знала да постојите. Само бих да, макар и са закашњењем, кажем да немам намеру да повлачим анаграм са Натошевићевог такмичења. Учествујем у чему хоћу и када хоћу, дружим се и играм тамо где се добро осећам и где сам добродошла.

Волела бих, као и многи, да се сви српски енигмати сложе. До тада, молим вас, заобиђите ме са ружним речима и осталим што вам не служи на част, ма колико да сте у праву.

Slavko је рекао...

Sofija svaka ti je ka' Njegoševa!

Rasijani Slavko је рекао...

Drage kolege, prilikom žiriranja obratite pažnju da li su na spisku svi anagrami koje ste vi odabrali. Ako niste, javite da ispravljamo. Naime, do sada smo zapazili 2 moja propusta (Nikola Petkovski i Zdenko Capan). Izvinjavam se kolegama.
A, vaša žiriranja uveliko pristižu. Zahvaljujem.

Анониман је рекао...

"Velemajstori"

JER TE SMLAVIO

Zdenko

Ero је рекао...

Citat:
Ero,
nije mi stigao tvoj paket anagrama,
pošalji ih na problem@kriptogam.com
Pozdrav, BM

Branko, poruka mi se stalno vraca, zamolicemo nekoga od kolega koji ovo procita da ti proslijedi anagrame. Kada stignu, molim te javi. Pozdrav.

Анониман је рекао...

Pokušao sam poslati kolegi anagrame, ali i meni ne uspijeva.

Zdenko

Branko је рекао...

Ero,
ako ne ide na onaj mejl, pošalji na
ljiljana_milovanovic@t-2.net
Pozdrav, Branko

Анониман је рекао...

"Velemajstori"

VELIM: ERO, TJ AS!

Zdenko

Анониман је рекао...

"Velemajstori"

MJERITE SLOVA!

Zdenko

Анониман је рекао...

"Velemajstori"

JER TE SLOVIMA

Zdenko

Анониман је рекао...

"velemajstori"

l amore - свијет!
М. Милићевић

Анониман је рекао...

"velemajstori"

MALTERI SVOJE
М. Милићевић

Анониман је рекао...

"velemajstori"
VJETRIMO SALE
M. Milićević

Slavko је рекао...

Probajte ispremetati
SOMBORSKI VELEMAJSTORI ZA NASLOVNE ANAGRAME

ili
VELEMAJSTORI NASLOVNIH ANAGRAMA

ero је рекао...

Biće zanimljivo uporediti spiskove učesnika "Naslovnih" iz davnih godina, sa sadašnjim učesnicima. Ja sam onako na brzinu nabrojao 9 ili 10 ljudi koji su takmičari bili onda, a takmičari su i sada (ili nas ima više).

Жеца је рекао...

ГОМИЛА СВЕСТРАНИХ ЈЕ НАРАВНО МАЛА
"Велемајстори насловних анаграма"

Жеца је рекао...

МАЕСТРАЛАН, РИГОРОЗАН СЛАВКО БОВАН МИ СЕ СМЕЈЕ!!!
"Сомборски велемајстори за насловне анаграме"

Жеца је рекао...

ЕСС: СЛАО МРМИ, АМАТЕР СЛАВКО БОВАН, ГЕНИЈЕ ЗОРАН!
(Мрми-псеудоним Милутина Мрдака)
"Сомборски велемајстори за насловне анаграме"

ero је рекао...

Anagramisti ocjenjivaci su veoma azurni, pa uveliko stizu njihove (vase) liste odabranih anagrama. Veoma me raduje sto ziriranju pristupate veoma ozbiljno, ali neoptereceno. Dosadasnje ocjene se u velikom procentu poklapaju (dakle objektivno rasporedjujete glasove), ali jos vise me raduju konstruktivne opaske i primjedbe.

Анониман је рекао...

Hello everyone! I do not know where to start but hope this site will be useful for me.
Hope to get some assistance from you if I will have any quesitons.
Thanks in advance and good luck! :)