субота, 5. децембар 2009.

ФАНТАСТИЧНИ МИРКО

Нико није могао предвидети овакав расплет 1. кола наградног конкурса у састављању "Насловних анаграма". 800 пристиглих анаграма, 36 аутора, свако се потајно надао да му анаграм буде бар у "топ 30". После првог круга гласања одвојило се 30 одличних остварења, од којих се свако могао потајно надати да ће његов анаграм бити баш тај који ће понети ласкаву титулу најбољег. Међутим, иако је свако од нас имао неког свог фаворита, нисмо ни могли наслутити да ће двојица аутора обележити ово 1. коло. То су Мирко и Славко (историја се понавља). Овај први није ни сањао да ће се његова четири анаграма наћи у првих 10, а камоли да ће прва три првопласирана рада бити баш та које је он саставио. Еро има три рада у првих десет, што је такође одлично. Треба поменути да су трећепласирани анаграм саставили обојица, и пошто је тешко одлучити ко је први пријавио рад, ја сам одлучио да обојица добију поене, пошто су заиста заслужили. Гласало је 9 судија (Бранко Миловановић, Дејан Глишић, Мирослав Живковић, Крста Иванов, Милорад Живанић, Ранко Скопал, Борис Назански, Радојица Јовичић и Драган Толоманоски). Имали су заиста тежак задатак. Требало је изабрати врхунске од најбољих. Жири је био веома непристрастан и објективан. После њихових гласова добили смо следећи поредак првих десет остварења:

1. "Војводина корак ка федерацији", "Вечерње Новости", 12.11.2009.
ФИКЦИЈА КОЈА ОВДЕ КВАРИ НАРОДЕ 67 - Мирко Ранчић
2. "Преминуо патријарх Павле", "Политика", 16.11. 2009.
ПРАВИ ПЛЕМЕНИТ ПАРОХ У РАЈ! 48 - Мирко Ранчић
3. "Криза није прошла", "Вечерње новости", 09.11.2009.
ЗАР ЈОШ НЕПРИЛИКА? 44 - Мирко и Славко
4. "Проглашена епидемија", "Политика", 12.11.2009.
ГАДНО ЈЕ, А И ПРЕПЛАШИ МЕ! 32 - Славко Бован
5. "Фантастични Новак одувао Надала", "Блиц", 14.11.2009.
ФИНАЛИСТОВА ЧУДНОВАТА КАНОНАДА! 30 - Лука Павичић
6."Камате поново расту", "Аваз", 24.10.2009.
Е, ВАРАМО НА ПОСТОТКУ! 26 - Дијана Билаловић
7."Демократе освојиле Врбас", "Вечерње новости", 19.10.2009.
БОРИС ЈЕ ОВДЕ МЕРКАО ВЛАСТ! 24 - Никола Живановић
7. "Кокаин пуни наше затворе“, "Вечерње новости", 24.10.2009.
ОН ВЕЗАН А ПУШИ НАРКОТИКЕ! 24 - Славко Бован
8. "На сајму књига попусти и до 40 одсто", "24 сата", 26.10.2009.
ПУСТИ ЧИТАЊЕ, ЕКСТРА ПОГОДНОСТ ЈЕ САД У МОДИ! 23 - Никола Живановић
9. "Тек ћемо стезати каиш", "Вечерње новости", 06.11.2009.
МЕЗИЋЕШ ТИ ТАТА КОСКЕ! 22 - Мирко Ранчић
9. "Марихуану пуше чак и дјеца", "Аваз", 26.10.2009.
УЧЕНИЦИМА ДАЈУ ПРАХ У ШАКЕ 22 - Љубица Билаловић
10. "Калашњиков" иде у пензију“, "Политика", 27.10.2009.
УКИДАЊЕ ПУШКЕ ЗЛА И ВОЈНИ 20 - Ненад Савић

Што се тиче бодовања за генерални поредак првопласирани добија 12 поена, други 10 и онда 9, 8, 7... Један поен добијају сви они који имају исправан анаграм, а једном аутору се рачуна најбољи пласман. Дакле, поредак после првог кола би био:

1. Мирко Ранчић 12
2. Славко Бован 9
3. Лука Павичић 7
4. Дијана Билаловић 6
5. Никола Живановић 5
6. Љубица Билаловић 3
7. Ненад Савић 2

А један бод имају:
Динко Кнежевић, Милош Милићевић, Милосав Марјановић, Софија Нецин, Јован Недић, Жељко Димовић, Никола Петковски, Аднан Спахић, Воја Додевски, Милорад Живанић, Новица Лукић, Жељко Прванов, Иван Андонов, Никола Пешић, Ацо Јанковић, Зденко Цапан, Милутин Тепшић, Мира Ранчић, Данило Секулић, Милутин Мрдак, Борис Назански, Радомир Мићуновић, Мирослав Цветковић, Јован Новаковић, Сретен Перић, Борис Панић, Гордана Јовановић-Шарић и Владимир Шарић.

38 коментара:

Жеца је рекао...

А сада навалите са коментарима.
Примедбе прихватам.

Мирко Ранчић је рекао...

Хвала свим колегама, ово је за мене велика част , али и подстрек за даљи рад. Као да сањам. Срдачан поздрав!

Nikola је рекао...

Iskrene cestitke svima, a razume se ponajvise Mirku Rancicu. Sada se mora menjati naziv RestoRancic, pa bi trebalo da bude RestoRancina !!! Zeljko, predlazem da das kompletnu listu sih 30 anagrama, pa da vidimo koji je anagram 11., ko 12. itd .... do 30.
N. Petkovski

Nikola Živanović је рекао...

Niko nije mogao predvideti osim mene. Čestitke!

Slavko је рекао...

Mogao sam predviditi i ja. Odličan anagram!
ČESTITAM!!!

Анониман је рекао...

Браво, РестоРанчићу! Честитке Мирку, онда Славку, па осталима редом!!!

Посебна честитка Дијани Билаловић за сјајан деби! :)

Софија

Nikola је рекао...

Pravim jednu analizu: 7 anagrama za kojih sam ja glasao u mojih 30, je uslo u "top 30", a od njih 4 je uslo u prvih 10. Dakle moja "predvidjanja" su bila dosta realna.
N. Petkovski

Nikola је рекао...

Dakle od "top 30" mozemo proglasiti najboljeg pojedinca, najstarijeg pojedinca, najmladjeg pojedinca, najbolju porodicu (ha-ha) ...

ero је рекао...

Što se tiče bodovanja za generalni poredak, Šeljko moraćeš da pogledaš u propozicije. Rečeno je da prvi dobija 12, drugi 10 i onda 9, 8, 7...
Da jedan bod dobijaju svi koji imaju ispravan anagram, a da se jednom autoru računa najbolji plasman. Dakle, poredak poslije prvog koja bi bio
1. Mirko Rančić 12
2. Slavko Bovan 9
3. Luka Pavičić 7
4. Dijana Bilalović 6
5. Nikola "ivanović 5
6. Ljubica Bilalović 3
7. Nenad Savić 2
A jedan bod imaju:
Dinko Knežević
Miloš Milićević
Milosav Marjanović
Sofija Necin
Jovan Nedić
Željko Dimović
Nikola Petkovski
Adnan Spahić
Voja Dodevski
Milorad Živanić
Novica Lukić
Željko Prvanov
Ivan Andonov
Nikola Pešić
Aco Janković
Zdenko Capan
Milutin Tepšić
Mira Rančić
Danilo Sekulić
Milutin Mrdak
Boris Nazansky
Radomir Mićunović
Miroslav Cvetković
Jovan Novaković
Sreten Perić
Boris Panić
Gordana Šarić
Vladimir Šarić

ero је рекао...

Obrzloženje (pošto sam ja smislio ovakav način bodovanja) slijedi.
1. Svi se stimulišu da učestvuju.
2. Ne pravi se velika razlika u bodovima pa su svi stimulisani da prave dobre anagrame i tako da se plasman tumba.
3. Anagramista koji ima više bodovanih anagrama stimulisan je time što svojim plasmanom na neko mjesto niže od svog najboljeg plasmana "oduzima bodove" rivalima. Tako je Mirko "izbio" 10 bodova!

ero је рекао...

Dakle, da rezimiram. Na ovakav način ukupni pobjednik teoretski može da osvoji maksimalnih 48 bodova u četiri kola.

Жеца је рекао...

Прихватам Славкову примедбу за бодовање. Извињавам се што нисам добро проучио правила. Потпуно је у праву.

Nikola је рекао...

Dakle mogu da se pofalim da od 36 takmicara (a na popisu vidim samo 35) delim "izvrsno" 8-30 mesto !!!
N. Petkovski

Жеца је рекао...

Онда је Еро неког заборавио

Жеца је рекао...

36 анаграмиста је Бранко Миловановић који није имао "коректан" анаграм. Јел тако Еро?

Анониман је рекао...

Hvala Sofiji na čestitci za Dijanin uspjeh. Dijani je brzopleta mama pripremila niz iznenadjenja vruce hladno. Kada sam ugledala spisak od 30 anagrama, ne citavsi i ne razmisljavsi ( kao inace) odmah sam poslala Dijani sms „ sedma si“ . Nakon samo dvije minute, koliko je trebalo da upalim, ja sam poslala ispravku „nisi sedma, usla si u uzi izbor, ziri ce tek ocjenjivati“. Ljutila se Dijana na svoju brzopletu majku, cak me nazvala, sto inace ne praktikuje, i nalijepila me sto ponekad praktikuje :) „ kako si mi mogla reci da sam sedma, ja sam vec razglasila, ne mogu ja sada da mijenjam iskaz !!!!“ itd itd
Ona je za za dvije minute uspjela razglasiti !!!
Zatim je izasla lista na kojoj je Dijana bila peta. Posaljem ja sms i pitam moze li IKAKO da promijeni iskaz. A ona i dalje ljuta na mene, ma nece ni da cuje, niti pita koja je. Postoja rekoh „sad si peta“ Dijana brze bolje zavrsi sa mnom razgovor kako bi sto prije razglasila. Sada moze. Vrhunac ushicenja bio je kada je lista korigovana i Dijana se nasla na 4. mjestu. Ma da vam ne pricam o toj radosti.
acibuLJ

Slavko је рекао...

Sad slijedi drugo kolo, i pamet u glavu (ovo kažem svima). Ovo koji imaju više od jedan bod moraju opravdati rezultate, a oni sa jdnim bodom imaju šanse da dobrim rezultatom izbiju u vrh tabele. Očekujem svakodnevno dosta dobrih i odličnih anagrama. Oni koji imaju nulu, eto im motiva da nam se priključe!

Slavko је рекао...

Prije nekoliko trenutaka stigli glasovi od Dragana Nikolića. Iako je ovaj sudija malo probio rok, pa bodovi nisu mjerodavni, malo sam zavirio u Draganove ocjene i mogu kazati da se ništa na tabeli ne bi bitno promijenilo. Samo bi se potvrdili rezultati važeći rezultati. Draganu yahvaljujemo na trudu, i nadamo se da će obavještenje o našoj akciji objaviti u "Enigmatici".

eroS је рекао...

Čestitke Mirku, a i svim ostalim učesnicima. Ovo je vrhunska anagramna manifestacija, nadam se da će drugi 'krug' biti još uspješniji! Željko bravo za ideju i organizaciju.
Pozdrav eroS

Жеца је рекао...

Пет анаграма међу првих десет је од наслова из "Вечерњих новости". Треба послати резултате и њима. Можда објаве.

Nikola је рекао...

E, ali do pocetka drugog kola je tacno dve nedelje. Sta da radimo dotad? Mozda da rangiramo anagrame od imena i prezimena enigmate? Pa i tu je bilo dosta efektnih anagrama, a ucestvovali su skoro isti ti ljudi kao i u prvom kolu naslovnih. Sta kazete na ovo? Ocemo, ili cemo nesto drugo?
N. Petkovski

Анониман је рекао...

Čestitka Mirku, a i svim učesnicima. Ovo je jedna izvanredna anagramna manifestacija. Željko, bravo za ideju i organizaciju. Nadam se da će drugi 'krug' biti još uspješniji.
Pozdrav eroS

Nikola је рекао...

Jeste li primetili interesantnu anagram cestitku od eroS-a. Nije premetao slova poruke, vec redosled citavih reci, pa je ista poruka isla dvaput, ali premetana!!!

Slavko је рекао...

Drugo kolo će sigurno biti još bolje jer očekujem da stari učesnici nastave sa dobrim radom, a da nam se priljuče novi.

Nikola је рекао...

U to nemoj da sumnjas!

Nikola је рекао...

Sad ces videti ekspanziju porodicnih nastupa. U prvo kolo ih je bilo tri, pa videcemo u drugom.

Nenad је рекао...

Ja zadovoljan! Poslao sam ukupno jedan anagram, ne kupivši ni jedan primerak novina, i evo me na sedmom mestu.
Čestitke i pozdrav svima!

Nikola је рекао...

Niko mi nije odgovorio sta da radimo iduce cele dve nedelje do pocetka drugog kola !!!
N. Petkovski

Nikola је рекао...

Ima li neko nesto pametno da predlozi? Ja sam nesto predlozio, ali treba cuti i ostale. Komentari o tom predlogu, ili neki novi predlog.
N. Petkovski

ero је рекао...

Treniraj za drugo kolo! To i ja činim.

Nikola је рекао...

Uh, daleko je do drugog kola. Ne valja pregrejati se. Ako se preforsiras, dobices upalu mozdanih vijuga!
N. Petkovski

Nikola је рекао...

Nego, ljudi
Idem ja na spavanje. Jutro je pametnije od veceri! Laku noc svima!
N. Petkovski

Nikola је рекао...

E, ja zatvorio sinoc post za laku noc, pa evo danas ga otvaram za dobar dan. Pa zelim vam dobar dan svima. Pa da vidimo kakvog druzenja cemo imati danas i kakvih ce mudrih misli biti danas na postu. Hajde!!!!!

ero је рекао...

Čitam da se buniš što ima dosta vremena do drugog kola. A da podsjetim SVE kako je krenulo prvo kolo. Nikola Živanović i ja krenuli od prvog dana, pa onda Ero zasukao rukave pa cimao za rukav anagramiste da nam se priključe, pa Miloš pridonio živosti i duhovitosti takmičenja, pa Petkovski počeo da šalje veći broj anagrama, pa Milosav (koji je na moje čućenje ostao samo na jednom bori), pa Zdenko imao dobar finiš...
Da rezimiram, vrijeme do drugog kola iskoristite vrijeme da ANIMIRATE potencijalne takmičare da nam se priključe.

ero је рекао...

Dakle, dobro je da su takmičari nestrpljivi nekoliko dana. Time će takmičenje od prvog dana biti živahno (a ne kao prvo kolo koje se probiudilo tek posljednjih deset dana)
A sitna razilika u bodovima je stimulans za sve da se potrude.

Nikola је рекао...

Bre Ero, al' si ostar, da nisi doruckovao zilete!? Ne bunim se uopste, "bunis" je teska rec. Svi smo stekli iskustva iz prvog kola i znamo kako treba i sta treba. Da nas ne uhvati mala mrza do pocetka drugog kola. Sto se mene tice, ja imam nacin kako da odrzim formu, jer imam redovnu enigmatsku saradnju u dve skopske novine, pa mi nista ne pada tesko. Meni je bitno da zadrzimo stvaralacki i takmicarski duh i da nam predstojeca aktivnost priusti zadovoljstvo.

Nikola је рекао...

Za dobro raspolozenje evo jedan vic:
Aca i Mile se zaposlili na beogradski aerodrom kao magacioneri i dosadjuju se.
Aca: Covece, nemamo nista za popiti.
Mile: Ne, ali sam cuo da su neki pili avionsko gorivo.
I onda su se obadvojica napili kerozina i bilo im veoma lepo. Kad se sutardan probidio, Aca se veoma iznenadio koliko se dobro oseca, niti mamurluka, niti ga bolela glava. Uto zazvoni telefon.
Aca: Alo, ko je?
Mile: Ovde Mile. Kako si? Kako se osecas?
Aca: Odlicno! Ovo s ekrozinom ti je bila odlicna ideja. Mozemo to cesce da radimo.
Mile: Da, ali ima nesto drugo.
Aca: Sta?
Mile: Je si li odjutros prdnuo?
Aca: Ne, a zasto?
Mile: Nemoj ni slucajno! Javljam ti se iz Subotice!!!

Cvele је рекао...

Nikolin vic je OK, ali bi mu Milka Canić zamerila zbog onog "za popiti" - "za" ide samo uz imenicu, a uz glagole NIKAD u srpskom jeziku!