четвртак, 7. мај 2020.

BLIC ENIGMATIKA









4 коментара:

N. Petkovski је рекао...

Želim da dam jedan komentar za sve ove ponuđene ukrštenice. Uopšte ne ulazim u njihov kvalitet, jer ih ne rešavamn, ali imam jednu ozbiljnu primedbu na grafičko-tehničko-estetsku obradu. Velika većina ovih ukrštenica ima fotografije pojedinih ličnosti (dakle, tematske su) koje estetski stoje naopako u odnosu na lik ukrštenice. Lice sa fotografije TREBA i MORA da gleda u ukrštenicu, a ne napolje. Nije uopšte estetki ako je slika, recimo, u gornji levi ugao, a lice osobe okrenuto prema vani (gleda ulevo, u prazno). To lice treba da gleda udesno, u ukrštenicu. Ako je izrez za sliku u desni ugao, lik treba da bude okrenut ulevo, u ukrštenicu. To je osnovno grafičko-estetsko pravilo u štampariji.

Skoro 50 godina kao stalni spoljašnji saradnik i enigmatski urednik objavljujem ukrštenice u novinama i časopisima i ovo sam grafičko-estetsko pravilo naučio još na samom startu. I još nešto - ako je fotografija u boji, onda je u redu, biće jasna, ali ako je ponuđena kolor fotografija, a treba da ide crno-belo, onda valja odabrati svetliju sliku, gde će lik osobe na njoj biti jasan, jer sve boje kad se ide crno belo će biti manje ili više samo crne.

Анониман је рекао...

Ne znam o ovome ništa, ali znam da je rezolucija slika jako mala, tako da ne može ništa da se vidi-rešava.

ENIGMOTEKA је рекао...

Nikola fotografije ubacuju ovi iz Blica, tako da nemam uticaj na njihov izbor.

N. Petkovski је рекао...

Žeco, dovoljno je da im samo napomeneš da postupe prema mojim instrukcijama, a koje bi ustvari trebali da učine njihovi grafički uredniciu, jer upravo oni prvenstveno znaju šta je estetska grafička obrada. Nadam se da neće biti sujetni ako im neko "soli pamet". A sa druge strane, fotografije možeš da ubaciš i sam i da tako odabereš i postaviš najbolje slike. Na internetu ima milion fotografija, a njihovo ubacuvanje u lik ukrštenice je "mačji kašalj". Ja u mojim ukrštenicama sam postavljam slike, odaberem one najbolje i najestetskije i tako sam siguran da sam plasirao čitaocima i najkvalitenije i grafički najlepše ukrštenice.