недеља, 17. март 2013.

Novo rukovodstvo ESS


Na jučerašnjoj Svečanoj i izbornoj skupštini Enigmatskog saveza Srbije, održanoj u Beogradu, izabrano je novo rukovodstvo ove organizacije. Novi predsednik je Milorad Živanić, potpredsednici Ljubiša Banović i Nikola Pešić, a sekretar Vladimir Šarić
Bilo je prisutno 30-tak enigmata, a 18 je imalo pravo glasa. Kandidati su ukratko predstavili svoje programe, te se nakon kratke diskusije, pristupilo glasanju. 
Dimović je dobio 8 glasova, a Živanić je dobio 10 glasova. Nakon ovoga održani su izbori za potpredsednike, sekretara, članove nadzornog odbora i suda časti. 

41 коментар:

ENIGMOTEKA је рекао...

U svakom slučaju sve čestitke Miši Živaniću i uspeh u budućem radu.
Mislio sam da ne komentarišem, ali moram.
Kao prvo, nije mi žao što nisam izabran, ali sam očekivao da će proraditi svest kod kolega enigmata i da će biti za opciju promena u ESS. Ovakvim izborom Predsedništva mislim da će stvari krenuti samo nizbrdo (ali daćemo im priliku svakako).
Ono štp mi najviše smeta je što je prethodnih 8 godina rukovodstvo ESS činilo 3 čoveka iz "Nove Zagonetke" (predsednik i oba potpredsednika), a sadašnje 2 (predsednik i potpredsednik).
Ne mogu da verujem da nema "kvalitetnih" ljudi u ostalim klubovima i čemu onda postojanje istih.
Moram priznati da mi je u ovom mandatu "nuđeno" mesto potpredsednika, koje nisam prihvatio naravno, jer sam imao potpuno drugačiju viziju organizovanja ovog Saveza.
Sramota je da ED "Natošević" koje po aktivnostima, da ne budem neskroman, prednjači dobrano u Srbiji, nema svojih ljudi u ovoj organizaciji.
Još jednom napominjem da nemam ništa lično protiv ovakvog izbora, ali da ću doneti radikalne promene što se tiče MOG budućeg angažovanja u ESS, a i što se tiče dalje aktivnosti "Natoševića" odlučiće njegovi članovi na Skupštini koja će biti održana na ovogodišnjoj Koloniji.

Анониман је рекао...

Napisi spisak kako je ko glasao ako ga imas.

Mile Jankovic

ENIGMOTEKA је рекао...

Nemam spisak, zam samo otprilike.
Moji glasovi su:
Dimović, Bovan, Tepšić (Natošević)
Lazarević, Banović (Nova Zagonetka) - posebno zanimljivo
Nikić i Mirosavljević (Braničevo)
Šarić

Živanić
Vuković, Šaban
Pešić, Radaković
Tošić, Otašević
Perić
Marjanović
10. ne znam

Miroslav Cvetković је рекао...

Osim dvojice-trojice koji su iz nekog razloga neočekivano (?!) glasali, svi ostali su svoj glas dali prema očekivanju.

Анониман је рекао...

Iznenadio me je Peric sto nije glasao za tebe (mogao bi i da obrazlozi svoj stav), ali je posebno zanimljivo da u "Novoj Zagonetki" nema sloznosti po pitanje predsednika, sto je malo cudno, kao da nisu u dobrim odnosima.
Ovaj deseti trebalo bi da je iz "Vuk karadzica".
A gde su glasovi "Bora"?

Mile Jankovic

Синдикат Слога је рекао...

Tako je, taj 10. je iz Vuka.
Nije niko bio iz Bora.
I mene je Perke iznenadio, a i Valjevac.
Možda najviše čika Jova Vuković.
Čudne su mi i Nišlije koji su u Kikindi imali skroz drukčije mišljenje o predsedniku.
Očito je da sam pogrešio u proceni da ne moram nikoga lobirati.

Miroslav Cvetković је рекао...

Ja sam se iz različitih izvora u prethodnih nekoliko meseci naslušao svakojakih etiketiranja i zaricanja da za tog i tog kandidata ni po koju cenu neće glasati... nekoliko meseci kasnije bih od istog "porotnika" čuo sasvim suprotnu priču. To mi je samo učvrstilo stav da se mnogo ne opterećujem tim stvarima, ali i da to društvo treba uvek primati sa rezervom (čast nekolicini izuzetaka). Da ne bude zabune, neki su prešli na tvoju, a neki na stranu tvog protivkandidata. Neki su se, izgleda odlučili u subotu ujutru, zavisno od toga na koju nogu su ustali.

Синдикат Слога је рекао...

Slažem se Miroslave i uopšte se ne opterećujem time.
Idemo dalje!

Анониман је рекао...

Komentari su vam nepošteni a i nepotrebni nakon svega. Zato sam se ja zalagao za tajno glasanje, koje je po meni, uvek najobjektivnije, Ali,... No, da se ja pitam, više je imalo logike da glasaju svi prisutni, jer se smatra da su oni zainteresovani, nego nekakvi predstavnici klubova. Nisu svi klubovi iste jačine pa da imaju po 2 ili 3 ovlašćena predstavnika za glasanje. Ako hoćemo pošteno, NZ ima najviše članova a isti broj glasača kao npr.Niš.
Ali, tako je, kako je i idemo dalje. Kao da je to važno. Ne bira se vlada. Pa i nju izaberu nekako... Najbolje je bilo da Laza ostane doživotno, ali kad čovek neće, logično je da treba neko drugi. A ko bi drugi, kad svi izbegavaju tu funkciju. Da se nisu njih dvojica prihvatili nebi imali koga da biramo. Jedan je morao da pobedi. A ovaj drugi nije prihvatio mesto ppredsednika pa ga uvališe meni. Nema veze, kao da će to imati neki veliki uticaj. Živi bili pa videli. Ne morate odmah da se separatišete! Bio je nekada pokojni Nikola Popović, nišlija, pa Mile Janković, pa Laza... Biće ih još, daće bog! Novom predsedniku puno sreće!
Nikola Pešić

Анониман је рекао...

Po meni ovo je sada sasvim bespotrebno, ko je za koga glasao, zašto itd? Izabran je novi predsednik i treba ga pustiti da se vidi šta će uraditi. Zašto u startu stavljati klipove pod točak i donositi neke radikalne mere. Nije valjda propast sveta. Koliko je lepo biti Predsednik toliko je i odgovorno.
Inače, ja sam ovako glasao i pred Novu godinu i bilo bi neozbiljno od mene da sada glasam drugačije. Sa svim enigmatama sam dobar, nisam se ni s kim svađao i niko nije lobirao kako da glasam. Možda sam prednost dao nekom iskustvu i samom mestu boravka.
Lozničanin

Анониман је рекао...

Po meni ovo je sada sasvim bespotrebno, ko je za koga glasao, zašto itd? Izabran je novi predsednik i treba ga pustiti da se vidi šta će uraditi. Zašto u startu stavljati klipove pod točak i donositi neke radikalne mere. Nije valjda propast sveta. Koliko je lepo biti Predsednik toliko je i odgovorno.
Inače, ja sam ovako glasao i pred Novu godinu i bilo bi neozbiljno od mene da sada glasam drugačije. Sa svim enigmatama sam dobar, nisam se ni s kim svađao i niko nije lobirao kako da glasam. Možda sam prednost dao nekom iskustvu i samom mestu boravka.
Lozničanin

Анониман је рекао...

Ne slažem se da su komentari nepotrebni i nepošteni.
Po meni sasvim su poželjni. Slažem se s Nikolom da su trebali glasati svi prisutni, jer bi bio bolji uzorak.
Naravno da nije logično da 3 registrovana kluba, koji su članovi ESS, imaju isti broj delegata kao sekcije.

ENIGMOTEKA је рекао...

E anonimni posetioče mnogo toga koda nas nije logično.

Mišo је рекао...

po statutu ESS svaki klub ima ovlašćene predstavnike u Skupštini i oni glasaju - ostali su prisutni i mogu da diskutuju i sugerišu. To se znalo i ranije - neko je takav odnos usvojio i za sada je to pravilo. Ta priča šta bi bilo - kad bi bilo je za malu djecu i nekorektna - sve se zna ali opet neki crv ne da mira! Teško se u ovakvoj konstalaciji snaga može nešto uraditi kada već u startu, i bez ičega učinjenog, ne odgovaraju ''face''! Besmislen razlog - ajde da i ja komentarišem, nije važno šta ću reći - važno je da ''opletem'' nekoga, zavisno od simpatija! Da li je to Savez i članovi Saveza? Otkud se sada sa sigurnošću zna da bi Željko donio promjene kada još ništa nisam učinio. Bilo kakve prijetnje nisu za pohvalu niti su korektne. Svaki klub može da radi ono što smatra, nije ni obavezno biti član ESS. Imamo primjere i od ranije da su neki, kada nisu izabrani, napuštali ESS. Nije to uredu - ali je činjenica.
I ja sam bio iznenađen nekim glasovima za mene, a i nekim ''protiv'', ali je to za mene završena priča! Ja sam najviše napadao EK Beograd i njihov način rada, neodržavanje Skupštine i slično - a oni su glasali za mene.
Hajde da sarađujemo, da pravimo Savez po volji svih, da pomognemo jedni drugima - to je prava stvar, ako se zalažemo za ono što pričamo. Ne može jedan čovek sam da postigne mnogo - treba da ima saradnje zainteresovanih!!!

Анониман је рекао...

Ma zna se što se Živanić toliko otimao za mesto predsednika ESS!!!

Анониман је рекао...

možda ce ti tako lakse J...S...

Quizmaster је рекао...

Kad sam nedavno objavio da se više neću pojavljivati na takmičenjima i skupovima u organizaciji Enigmatskog saveza Srbije (ESS), na jasan način sam stavio do znanja šta mislim o toj enigmatskoj asocijaciji. Postojala je izvesna nada da mogu promeniti svoju odluku ukoliko dođe do značajnih promena u rukovodstvu i politici ESS, ali ta nada je nestala nakon izbora novog rukovodstva ESS. Konačan rezultat glasanja je istinska smejurija!

Dakle, dobili smo (ili preciznije rečeno: dobili ste) da je novi predsednik ESS Milorad Živanić. Za njega se ne može reći da je neki naročito kvalitetan enigmata, pa ni to da je dobar čovek, ali mora mu se odati priznanje da je vešt u izbornim igrarijama skoro kao Mlađan Dinkić! Za neke relativno sitne usluge dobio je važnu podršku pojedinih glasača, koji su tim svojim glasom pomogli jednoj profitno-interesnoj grupi da i dalje hara, da drži tezge i bira koji enigmati su podobni da nešto rade, a koji ne. To bi možda bilo u redu da su to njihove privatne tezge, ali pošto se potpisuju pod imenom Enigmatskog saveza Srbije onda bi te poslove trebalo ponuditi svim našim enigmatama i klubovima ravnopravno.

Takođe, valja podsetiti da je Živanić u prethodnom periodu na neki volšeban način uspeo srediti da se novac od saradnje ESS sa enigmatskim časopisima uplaćuje na njegov račun (umesto na račun ESS), što njemu naravno odgovara, a šteti interesima saveza. Zanimljivo je kako su naši enigmati reagovali kad je Mile Janković na skupštini ukazao na te mahinacije - ćutali su svi iako znaju da je Janković potpuno u pravu.

Na toj skupštini Janković je ukazao kolegama i na slučaj Branislava Nikića, koji je želeo da članarinu za ESS otplati tako što će sastaviti skandinavku za neki od listova s kojima sarađuje ESS, ali mu to nije bilo dozvoljeno! Javio se potom Slavko Bovan i pokušao da odbrani sadašnjeg predsednika, što i ne treba da čudi jer je Bovan jedan od ljudi koji dobijaju pomenute tezge. Potvrdilo se i tom prilikom da je Ero najveći licemer koji postoji na našoj enigmatskoj sceni - puna su mu usta slatkih reči kad piskara po internetu, ali kolegijalnost mu se završava u momentu kad mu dođu u opasnost tezge koje ima.

Da se vratim ipak na aktuelnog predsednika ESS. U maniru Dinkića (koji je kad se formirala aktuelna vlada tražio 60 dana da pokaže šta zna i ume, kao da smo mi budale i ne znamo šta je sve radio prethodnih godina) Živanić sad izjavljuje kako je tek izabran i da nije još imao vremena da realizuje svoj program. Međutim, svako ko normalno razmišlja kazaće vam da Živanić, nakon pomenutih štetnih stvari po Enigmatski savez Srbije, nije uopšte ni trebalo da bude izabran! Ako hoće da mu verujemo u dobre namere i da mu damo šansu, neka odmah menja račun na koji se uplaćuje novac i nek se svim enigmatama i klubovima omogući šansa da rade. Naravno, znamo svi da se tako nešto neće dogoditi.

Što se mene lično tiče, podsetiću kolege da mi je Živanić preko interneta psovao majku, uz vulgarnost kakvu do sada nisam čuo (spominjane su reči majka, sperma, oči). Takođe nije zgoreg podsetiti i na to da je svojevremeno išao kod Radojice Jovičića da urgira da ne budem primljen u UE "Vuk Karadžić". Nažalost, gospodin Jovičić, koji je prethodno izjavio da "vukovci" nemaju nikakvih predrasuda i da sam dobrodošao u udruženje, na kraju je popustio pod pritiskom i zbog bojazni da ne pogorša odnose sa "Novom zagonetkom". Živanić je verovatno likovao zbog te jadne pobede, ali ja sam ipak otišao u Požarevac na Susrete enigmata Srbije i tamo osvojio pehar i hrpu medalja, a koliko sam posle čuo, on je besan napustio Požarevac i ostao dužan organizatorima za hotelski račun! Verujem da su vam i ove zanimljive crtice pokazale s kakvom osobom imate posla, pa vi sad podržavajte Živanića, Eru i njima slične.

Slavko Bovan је рекао...

Pročitao sam komentar /onako napreskok/

Gomila budalaština isfrustriranog i iskompleksiranog "bivšeg enigmate".
Mogao bih da odgovorim na onaj dio pisanija o meni, ali neću.

Slavko Bovan је рекао...

Jedino da ZR dam malo materijala za dodatno kilometarsko pismo:
Može npr. stručno apsolvirati moje licemjerstvo i borbu za tezge polazeći od činjenice da sam glasao za protivkandidata onoga "koji mi daje tezge".

Quizmaster је рекао...

Glasao si za predsednika svog kluba jer je bilo javno glasanje i što je verovatno bilo izvesno kakav je ishod. Da je tajno glasanje lako bi ti napisao ime svog zemljaka.

Slavko Bovan је рекао...

Ne lupetaj matere ti. Neka ti tvoji insajderi ispričaju šta sam i jednom i drugom kazao u opuštenom razgovoru za stolom u Mažestiku prije svih glasanja.

Očekujem od Željka da zaštiti moj integritet i kaže šta se stvarno dešavalo (i u danima prije Kikinde, i u danima prije Beograda, i u Beogradu, i šta sam vam kazao, i kako sam se ponašao).

Ovo ipak čitaju mnogi ljudi, pa mogu steći pogrešnu sliku o meni ako čitaju samo verziju ovog kompleksaša, koji ZNA kako bih ja hlasao da je bilo tajno glasanje.
JA SAM INSISTIRAO na javnom glasanju a da je trebalo da bude kako si ti zamislio u svom naopakom razmišljanju, ne bi bilo tako zar ne?
Idi piši knjigu!

Синдикат Слога је рекао...

Zorane moram priznati da nisi u pravu u ovom delu što se tiče Slavkove lojalonosti oko izbora novog rukovodstva ESS. On je uvek bio za promene u ESS i to samnom na čelu. U Beogradu je Živaniću u lice rekao da će glasati za mene bilo glasanje javno ili tajno, što je i učinio.

Quizmaster је рекао...

To što si insistirao na javnom glasanju ne mora ništa da znači. Čak bi se moglo reći da si time želeo da otkloniš eventualnu sumnju sa sebe, pogotovo ako se naslućivalo kakav će biti ishod glasanja. Dozvoljavam mogućnost da grešim, ali moram spomenuti ipak da je javno glasanje uvek manje demokratski metod od tajnog glasanja, jer cilj demokratije je da pojedinac ima slobodnu volju i da se ne zna kako je ko glasao. Da je bilo tajno glasanje Žeca bi verovatno imao više šanse da pobedi nego ovako.

Inače, veoma mi je drago što si napisao da sam isfrustriran i iskompleksiran. Kad pojedinci nemaju argumenata za diskusiju onda se obično pretvaraju u psihijatre i analiziraju moju problematičnu ličnost. Posetiocima bloga nisi objasnio jedino da li je normalno da se novac uplaćuje na Živanićev račun i da saradnja Enigmatskog saveza Srbije sa listovima nije ponuđena svim enigmatama i klubovima. Razumljivo je i zašto - kad bi se izjasnio o tome, onda bi se morao zameriti svom poslodavcu, što ti naravno nećeš uraditi jer se tvoja kolegijalnost na tom mestu završava. Doduše, ovde treba biti objektivan pa reći da bi zbog novca mnogi ljudi slično postupili, ali oni bi barem ćutali i radili, a ti posle kukaš po internetu kako otpadaš od posla (dok to čitaju neki nezaposleni ljudi kojima nije ponuđeno ništa od tih tezgi ESS). Čak se nisi zaustavio ni na tome, nego si mi se podsmevao što me u ovim godinama izdržavaju moji požrtvovani roditelji.

Što se tiče toga da sam bivši enigmata - to nisam. I dalje sastavljam vrhunske zagonetke, koje će rešavati neki ljudi koji plate malo novca za to (5 evra za 50 zagonetaka). Naravno, ti nećeš biti među njima, jer nisi bio u stanju ni da daš 10 evra za pet kola šampionata Srbije za anagramiste. Tobože podržavaš enigmate i kolege, a kad je trebalo to potvrditi minimalnom novčanom donacijom zbrisao si sa turnira na kome si učestvovao u prvom kolu.

S druge strane, valjalo bi da kolege znaju da si od mene dobio za nagradu moju knjigu World of Anagrams (što si kao istaknuti anagramista i kolega kakvim se predstavljaš mogao i da kupiš), da sam poklonio još dve takve knjige za učesnike SES u Kikindi, a nije mi bilo teško ni da ti sredim da dobiješ od Đerđa Ištvana iz Budimpešte mamut skandinavku na mađarskom jeziku. Ko svoju kolegijalnost pokazuje na delu, a ko ne, čitaoci će lako proceniti.

Анониман је рекао...

Tko je ovaj Quizmaster?

Mišo је рекао...

za ZR: kod nas u Hercegovini se za fizičke i mentalne spodobe sa dna kaže: JADO! Ti si doktor za tu titulu, i za žaljenje si! Svoje mentalne frustracije liječiš iznošenjem raznih gluposti i nebuloza misleći da će neko povjerovati u tvoje halucinacije. Takva budala nigdje nije dobro došla. Dr Milićević ti je ranije fino ponudio da ti pomogne u liječenju, a ti si odbio - sada je sigurno kasno! Samo ti žmirkaj, šalji ''signale'' - takvih sa tom talasnom dužinom nema u ESS! Imam ja pametnijeg posla a ne da se bavim tobom - ti si mi zadnja rupa na svirali. Uvlačiš me u neke tvoje prljave igre, jajariš na sitno i sebi dižeš rejting - neka ti bude, mogu da ti budem i terapeut zarad tvog zdravlja!
Putuj igumane, ne žali manastira!

P.S. Miroslav Lazarević je bio sa mnom kod Antonija Kovačevića kada smo ugovarali saradnju i on zna zašto je uplata na moj račun - to je i rekao na onom sastanku u ŠSS. Javi to tvom pajtosu Miletu, koji, iako je bio prisutan nije mogao, od popijene velike količine piva, da poveže ono što je Miroslav pričao!

Анониман је рекао...

Žeca je koliko sam čuo imao ideju da ujedinjuje enigmate i klubove u ESS, a novi predsednik u startu kreće s vređanjem što je skroz pogrešno.

Quizmaster је рекао...

Ovo je superzabavno za čitanje. Imamo još jednog tipa koji voli da izigrava psihijatra u nedostatku odgovarajućih argumenta, čak je i zabavniji od svog zemljaka jer je intelektualno inferioran, a misli da me može iznervirati. Ko još normalan može poverovati da se novac od enigmatske saradnje mora uplaćivati na račun pojedinca, a ne može na račun saveza? S kojim pravom se saradnja ugovara u ime ESS, a ne nudi se ravnopravno enigmatama i klubovima da sastavljaju radove, pa čak nije bilo dozvoljeno da se na taj način otplati članarina za ESS? Pogotovo je smešno pričati da ovo pišem kako bih sebi dizao rejting, jer ko god poznaje enigmatska zbivanja zna da sam kao takmičar postigao najveće uspehe u istoriji srpske enigmatike, a da sam kao organizator podigao našu enigmatsku scenu na viši nivo. To što ESS godinama sistematski pokušava da marginalizuje moje sjajne rezultate i što sam ja nepoželjna osoba samo potvrđuje kakva je to postala organizacija. Njen novi predsednik je, podsetimo, tip koji je išao da urgira kod Radojice Jovičića da ne budem primljen u udruženje enigmata "Vuk Karadžić"!

Анониман је рекао...

vidi http://srpskaenigmatika.blogspot.com/

Анониман је рекао...

Na gornjoj adresi je otvoreno pismo predsedniku ESS.

Анониман је рекао...

Јасна је била намера председника ЕСС. У својој предизборној кампањи је помињао да је Савезу довољно 20 "правих људи", наравно који њему одговарају. Али и поред овог Милетовог појашњења у вези "Ало разбибриге", за који су многи знали и бојажљиво ћутали да не би изгубили тезгу, људи су га изабрали.
Човек без морала сада води Савез који ће таквом његовом политиком изгубити и то мало чланства. Жеца је већ најавио излазак из ЕСС, а вероватно ће још многи.
Ето сад госп Живанић има свој Савез и свој лист, њему је то довољно. До недавно се клео у образ и поштење. Е сад се показао.
Треба све колеге да реагују под хитно на ово.

Slavko Bovan је рекао...

Da bi ovo imalo nekog smisla, bilo bi dobro da se komentatori (i Željko i Mile i ostali) potpisuju.

Slavko Bovan је рекао...

Takođe, ne bi bilo loše napomenuti da u Srbiji ne izlazi samo "Alo".

Ko radi mnogobrojne ukrštenice u dnevnim listovima, kako su ugovorene (preko klubova, saveza, ličnim kontaktom)?

Slavko Bovan је рекао...

Nepotpisani komentatori mogu različito da se protumače (što nije dobro), ali svakako ne pridonose normalnoj diskusiji.

Анониман је рекао...

Ja se potpisujem, ni jedan nepotpisan komentar nije moj. Nema razloga da se ne potpisujem.

Mile Jankovic

Slavko Bovan је рекао...

Tako!
Pošto znam da se potpisuješ (kao što i ja uvijek činim) samo još treba da pozovemo i ove koju su Anonimni bez razloga.

Još jedan razlog da sam sebe pohvalim što sam se izborio za javno glasanje na Skupštini. Mnogoooo je onih koji jedno pričaju uživo, a drugo kada se sakriju iza tastature.

Mišo је рекао...

svako govedo može danas napisati komentar i poslati ga, a ne potpisati se! To je ''moralan'' čin i sasvim je sigurno da je sve ''tačno'' to što je napisano! Ali da li je tako - obraz i nemanje muda govori suprotno - cijena je: nema potpisa! Gledati šta se radi u tuđoj avliji, a nemati nikakve veze sa tom avlijom je ''vrlina'' kojom se ne može svako pohvaliti. Uvijek su kritičari iza ćoška, oni sve znaju, oni su najpametniji - samo se ne zna ko su da bi mogli da ih nagradimo za ''vidovitost''. Nije mi jasno šta je sporno u činjenici kome se uplaćuje honorar za ALO, bitno je da ljudi dobiju svoje pare! Kada smo radili za GLORIJU, uplata je bila na Savez pa je Miroslav imao problema da pomoću raznih računa podigne pare i isplati one koji su radili. Stvar je jednostavna za one koji hoće da to shvate i prihvate. Ostalima nema spasa i nikakva priča ih ne zadovoljava - to su vječiti antiprotivni. Kada su sastanci i tribine na raznim susretima enigmata svi imaju priliku da nešto kažu - zašto nema primjedbi niti ovakvih ''oštrih'' izjava? Kukavičluk je karakterna osobina - takvima treba okrenuti leđa da bi čuo šta misle! Ne mogu da te gledaju u oči - meni je njih žao, ali ih nije teško prepoznati! Kuloari - mjesto najmilije!!!

Quizmaster је рекао...

Očekujemo da aktuelni predsednik ESS i ostali enigmati kojima tobože nije jasno u čemu je razlika na čiji račun ide novac, pročitaju otvoreno pismo Mileta Jankovića u kome je to vrlo precizno objašnjeno. Možda im onda dođe iz dupeta u glavu?

U tom pismu postavljena su i razna pitanja na koja bi predsednik jedne ozbiljne asocijacije trebalo da odgovori tačku po tačku. Ako sadašnji predsednik ESS nema nameru da nam ponudi odgovore i reši iznete probleme, nego se nalazi na čelu ESS samo zbog svoje lične koristi, postoji jednostavno rešenje - neka zadrži tu tezgu za koju se tako grčevito bori i neka podnese ostavku, a mesto predsednika neka prepusti drugom kandidatu, koji će (nadamo se) raditi u korist saveza i svih njegovih članova.

Koliko smo iz dosadašnjih izlaganja mogli da primetimo, Živaniću se argumentacija svodila na to da njegovi sagovornici piju puno piva, da su goveda, budale i psihijatrijski slučajevi. Takve kvalifikacije uputio je najuspešnijem izdavaču enigmatskih časopisa u Srbiji i najuspešnijem takmičaru i organizatoru enigmatskih takmičenja. Šta su onda ostali enigmati u Srbiji ako su ova dvojica takvi?!

Анониман је рекао...

Gosp. Živaniću, pitate šta je sporno u činjenici kome se uplaćuje honorar?
Očigledno da niste čitali moje pismo, pa ću Vam još jasnije objasniti, a i svim ostalim enigmatima.
Poenta je u činjenici da ceo bruto honorar bude uplaćen na račun saveza, to je na primer u ovom slučaju 500.000 (neto honorar) + 200.000 (porez) = 700.000 dinara. Kada se ovakav honorar uplati na račun saveza, može se izvršiti isplata neto honorara i poreza, i to bi onda bilo isto kao kad redakcija "Alo" izvrši isplatu na račun fizičkog lica. Međutim savez NE MORA da isplati honorare na ovaj način, već mora naći način da mu od onih 200.000 dinara predviđenih za porez nešto ostane.
Ima više načina kako to da se uradi, i evo nekoliko:
- Trošak za iznajmljivanje privatnog automobila savezu (to je oko 5.000 dinara mesečno),
- Trošak za gorivo (i to je oko 5.000 dinara mesečno). Ovi iznosi se menjaju svake godine, ne znam baš tačan iznos, ali su u okvirima tih iznosa.
Ovo je već oko 120.000 dinara podignutih para, i od ovog bi savezu već ostalo 35.000 dinara, čak i da ostatak honorara isplatiti regularno sa porezom.
- Uplata troškova za susrete enigmata, recimo 30 ljudi po 3-4 hiljade dinara.
- Dnevnice za tih 30 ljudi, po 3 dnevnice svakom po 2.086 dinara. I na ovaj način bi se moglo podići oko 300.000 dinara. Naravno ovih 30 enigmata bi savezu platili troškove za susrete od 3-4 hiljade u kešu.
- Dnevnice i reprezentacija za predsedništvo, barem 50-60 hiljada godišnje.
- Treba uzimati sve račune iz raznih kafana i restorana, taksi usluga.
- Štampanje enigmatskih knjiga, a enigmati da je plate u kešu.
- Mogu se isplaćivati i nagrade do nekog iznosa (ne znam tačno do kog) bez poreza.
Naravno da postoji mogućnost i da savez uplati nekom klubu po fakturi.
Na ovaj način, moglo bi se podići ceo iznos, saradnici bi dobili svoj honorar (500.000) a savez bi imao da plati sve putne troškove predsedništvu, honorar Lazareviću za pisanje Glasnika, da napravi Pravu skupštinu u nekom restoranu, štampa razne knjige itd.
U koliko i ovo nekom nije jasno, ja nemam više šta da dodam, i ovim je prepiska sa moje strane završena.

Mile Janković

Синдикат Слога је рекао...

Slavko ni ja stvarno nemam razloga da se krijem iza nepotpisanih komentara, pa nema potrebe da me prozivaš.
Pogotovo što je moj obraz čist i nisam se laktao da dođem na čelo ESS da bih ga "privatizovao".
Svih ovih godina bavljenja enigmatikom moja saradnja se svodila 90% sa novosadskim izdavačima (M. Janković i I. Rudić). Namere su mi bile da kao predsednik ESS radim za dobrobit te organizacije, koliko se to može i ono što je u mojoj moći, a ne da jurim tezge po novinama i koristim funkciju za to.
Mile je sasvim lepo objasnio celu "nauku" oko isplate honorara.
"Skandi press" uplaćuje honorar ED "Natošević" za uređivanje 2 lista na račun Društva a ne moj sopstveni, što bi meni bilo lakše zbog podizanja keša i isplate honorara. ED "Natošević" se vodi na adresi Restorančića, gde su nam i prostorije, a ne na mojoj u Mite Popovića...
Stvarno su nepotrebne ove prepiske koje izgleda nekima ne dolaze do svesti, nekima ne smeta, a neke zabole za sve što se dešava.

Marko је рекао...

Pratim ovu prepisku i nešto mi nije jasno. Iz prethodno iznesenog sam razumeo da dvojica ’’najžešćih’’ oponenata novom predsedniku nisu članovi ESS. Ovo me podseća na borbu narko-kartela oko teritorije! Nisam znao da je enigmatika toliko profitabilna! Ne znam čemu vodi sve ovo? Čovek je dobio mandat, kažu da je bilo regularno – dajmo mu priliku da nešto uradi. Šta bi uradio protukandidat koji nije prošao, to ne možemo znati, isto kao što ne znamo šta će izabrani uraditi. Obećanja su jedno, a realizacija nešto dosta teže. Budimo kolegijalni jedni prema drugima.

Quizmaster је рекао...

Marko (ne bi bilo zgoreg da napišeš i prezime), nije ti nimalo umesno ovo poređenje sa narkokartelima. U ovoj neveseloj priči na jednoj strani imamo "bossa" koji gleda isključivo lične interese i koji je već naneo dovoljno štete ESS (što možda i odgovara tvojoj komparaciji), dok su na drugoj strani čestiti ljudi koji se zalažu da predsednik radi u korist saveza i svih članova ravnopravno.

Ukoliko si pažljivo čitao poruke onda je začuđujuće što očekuješ da se šansa pruži osobi zbog čijih mahinacija račun saveza zvrji prazan, klubovi se gase, a pojedini vrhunski enigmati odlaze. Nije u redu da neko ko se ponaša kao uzurpator i nije kolegijalan dobije blanko podršku, jer on je sve kredite već odavno potrošio. Naprosto, taj nije ni smeo da bude izabran. Inače, do predsedničke fotelje je došao u lakrdiji od izbornog procesa, u kojoj su glasove davali neki ugašeni klubovi i nepostojeće sekcije, dok je sa strane sedelo dosta enigmata koji nisu imali pravo glasa.

Nas dvojica žestokih oponenata koje spominješ (Mile Janković, Zoran Radisavljević) smo istaknuti srpski enigmati i to što smo istupili iz ESS nije neki naš hir, nego visokomoralan čin. Trenutno nismo članovi ESS, ali smo i te kako pozvani da ljudima objasnimo zašto ne želimo da budemo u organizaciji koja se pretvorila u nečiju privatnu prćiju. Već sam podatak da iz ESS odlaze renomirani enigmati pokazuje kakva je trulež u toj organizaciji i da su neophodne korenite promene. Ovi protesti su pokušaj da probudimo učmalu enigmatsku javnost - vrlo je moguće da neće uroditi plodom, ali barem nam je savest mirna jer smo upozorili kolege.

Da zaključim - u demokratske procese ne spada samo ono što si ti napisao ("Izabran je, dajmo mu šansu"), nego je veoma važan i princip smenljivosti ("Dokazali smo da je uradio štetne stvari, nek podnese ostavku").